کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه انعقاد پیمان تجاری با ایران را بررسی می کنند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه انعقاد پیمان تجاری با ایران را بررسی می کنند

اقتصاد > بازرگانی - اتحادیه اروپا در صدد احیای مذاکرات برای انعقاد پیمان تجاری با ایران برآمده است و وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه خود این موضوع را بررسی می کنند.

اتحادیه اروپا در صدد احیای مذاکرات برای انعقاد پیمان تجاری با ایران برآمده است و وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه خود این موضوع را بررسی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از رویترز، « وزرای خارجه کشورهای بررسی توافق با ایران در زمینه های مختلف تجاری، سرمایه گذاری و... از جمله دستور جلسه های نشست روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال بازکردن مراوادات تجاری باایران هستند چرا که بازار این کشور حدود 400 میلیارد دلار ظرفیت دارد و بازار جدیدی برای سرمایه گذاران اروپایی بحساب می آید خصوصا در شرایطی که بیشتر این کشورها با رشد ضعیف اقتصادی در کشورهای خود دست به گریبان هستند».

به گفته رویترز« این تلاش ها احتمالا با گشایش دفتر دائمی نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران در اواخر امسال پیگیری خواهد شد. انعقاد یک پیمان همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا نقش بزرگتری به بروکسل در اصلاحات مورد نیاز در بازار ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی خواهد داد. این توافق همچنین می تواند به اروپا کمک کند تا بخشی از فرصت های تجاری ای را که در دوران تحریم ها به چینی ها واگذار کرده پس بگیرد».

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در مذاکرات نافرجام سال 2002 با ایران برای انعقاد چنین توافقی شرکت داشته گفت: «از طریق ایران، ما می توانیم خیلی بیشتر از آنچه که از طریق کوبا می توانستیم به دست بیاوریم، زیرا ایران دارای اقتصاد بازار است. این پیمان چهارچوبی به سرمایه گذاران خواهد داد و زمینه ای برای بحث در خصوص مسائلی خواهد بود که ما درباره یکدیگر به آنها علاقه نداریم.»

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا