رشد متغیرهای جهانی در آخرین روز معاملات هفتگی

رشد متغیرهای جهانی در آخرین روز معاملات هفتگی

شاخص آسیا پاسفیک در آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه با بیشترین میزان افزایش نسبت به چهار هفته اخیر همراه شد در حالی که قیمت نفت خام نیز رشد 2.4 درصدی را به ثبت رساند .

 

 

بازارهای آسیایی، شاخص های آتی آمریکا و قیمت کالاهای اساسی همگی در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش همراه شدند در حالی که بانک مرکزی چین تمهیداتی را برای ثبات نرخ یوآن در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شاخص آسیا پاسفیک در آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه با بیشترین میزان افزایش نسبت به چهار هفته اخیر همراه شد در حالی که قیمت نفت خام نیز رشد 2.4 درصدی را به ثبت رساند.

این در حالی است که، قیمت مس و نیکل با رشد یک درصدی در بورس های کالایی معامله شدند.

تومویچیرو کوبوتا، مدیر تحلیل گری کارگزاری ماتسویی در توکیو در این خصوص بیان داشت: بازار به محض این که متوجه شد بانک های مرکزی چین و اروپا تمهیدات جدیدی را برای پشتیبانی از اقتصاد منطقه خود در نظر گرفته اند با صف های خرید طویلی رو به رو شد.

این در حالی است که، نشست کنگره ملی خلق چین همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد نتایج بسیار خوبی برای پیشرفت صنایع در چین، خرده فروشی و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت اخذ شده است.

این اخبار موجب شد در بازار آسیا، شاخص آسیا پاسفیک رشد 0.7 درصدی را از آن خود کند در حالی که تاپیکس ژاپن توانست با رشد 0.4 درصدی معاملات را خاتمه دهد.

در ادامه، بورس هنگ کنگ شاهد نخستین رشد هفتگی شاخص اصلی بود و شانگهای چین نیز توانست با 0.1 درصد افزایش معاملات را به پایان برد.

در بازارهای کالایی، قیمت نفت خام با رشد 2.4 درصدی به هر بشکه 38 دلار و 72 سنت در نیویورک رسید و قیمت مس نیز با افزایش 1.2 درصدی در لندن مواجه شد .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا