تمایل چینی‌ها به سرمایه‌گذاری در معادن اردبیل

تمایل چینی‌ها به سرمایه‌گذاری در معادن اردبیل

گروه معادن - هیات سرمایه گذاری شرکت 'ان اف سی' چین پنجشنبه شب در دیدار با استاندار اردبیل آمادگی و علاقه این شرکت برای سرمایه گذاری در صنعت معدن استان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، مجید خدابخش استاندار اردبیل در دیدار با نمایندگان شرکت ان اف سی چین افزود : فعالیت های این شرکت در زمینه استخراج آلومینیوم از معادن جنوب ایران برجسته است و انتظار می رود تمایل این شرکت به سرمایه گذاری در معادن استان اردبیل نیز نتایج مطلوب در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل سه پهنه معدنی در حال انجام مطالعه جامع و بررسی های اولیه اکتشافی وجود دارد که یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی این استان محسوب می شوند.

وی این سه پهنه معدنی را شامل قزل اوزن در خلخال ، سبلان در مشگین شهر و باغروداغ در جنوب استان دانست و خاطرنشان کرد: شرکت ان اف سی فردا از پهنه معدنی مشگین شهر دیدار می کند و تا اندازه امکانمان کمک خواهیم کرد تا این شرکت کارش را در این زمینه آغاز و به خوبی ادامه دهد.

وی با بیان اینکه شرکت هایی که کنسرسیوم برای سرمایه گذاری تشکیل داده اند اغلب معتبر می باشند، افزود: امیدواریم که با رسیدن به نتایج مثبت در بررسی های اولیه از این پهنه معدنی کارهای مربوط به استخراج از این معدن آغاز شوند.

وی شرکت های ایرانی عضو این کنسرسیوم از جمله جهاد نصر را از شرکت های قوی و معتبر دانست و گفت: این شرکت ها توانایی های لازم برای سرمایه گذاری در این ارتباط را دارند.

در این دیدار که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل ترتیب یافت جمعی از مدیران شرکت ان اف سی کشور چین، شرکت جهاد نصر و شرکت جلگه های آسمانی و نیز ارژنگ عزیزی مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل حضور داشتند.

ارژنگ عزیزی در ابتدای این دیدار گزارشی از موقعیت جغرافیایی، خصوصیات زمین شناسی ،گردشگری و کشاورزی استان اردبیل را برای هیات سرمایه گذار چینی ارایه کرد.

همچنین خصوصیات زمین شناسی و ژئومورفولوژی پهنه معدنی سبلان ازسوی یک کارشناس شرکت جلگه های آسمانی به اعضای هیات چینی ارایه شد.

در این نشست اعلام شد باتوجه به این که پهنه معدنی سبلان به مرحله ای رسیده که برای بهره برداری از آن به مبالغ هنگفت بین 150 تا 200 میلیون دلار نیاز است این شرکت ایرانی از شرکت ان اف سی دعوت کرده تا به شکل فاینانس و با مشارکت شرکت های معتبر ایرانی ازجمله جهاد نصر در این منطقه سرمایه گذاری شود.

این هیات قرار است فردا (جمعه) از منطقه معدنی سبلان دیدار و تصمیم های لازم برای همکاری مشترک در منطقه گرفته شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا