غرقی:

بازار برای معادن بزرگ سنگ آهن خوب خواهد بود

بازار برای معادن بزرگ سنگ آهن خوب خواهد بود

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران درباره تغییرات رخ داده در بازار سنگ‌آهن و افزایش ۱۰دلاری این ماده معدنی در یک روز اظهار کرد: وضعیت قیمتی سنگ‌آهن تابعی از شرایط بازار به ویژه بحث عرضه و تقاضاست. در واقع میزان تقاضا در بازار قیمت این محصول را تعیین می‌کند. البته عوامل دیگری بر این قیمت تاثیرگذار است اما بطورکلی عرضه و تقاضا عامل اصلی برای تغییرات بازار به شمار می‌رود.

به گزارش ماین نیوز، با نگاهی به سیاست‌های چین مهر تایید بر سخنان سجاد غرقی زده می‌شود. اژدهای زرد در این سال‌ها با کاهش مصرف فولاد توانست بازار جهانی سنگ‌آهن را تحت‌ تاثیر قرار دهد. در واقع سیاست‌های چین به اندازه‌ای قوی عمل کرد که توانست معادن کوچک سنگ‌آهن دنیا را به تعطیلی بکشاند. در نتیجه این کشور به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن با تغییر رویکرد خود منحنی قیمتی این محصول را به چالش‌های فراوان همراه کرد.

غرقی معتقد است؛ چندی پیش میزان عرضه و تقاضا توانست بازار را به ناکامی کشانده و قیمت‌ها را به میزان زیادی با کاهش همراه کند. اما درحال‌حاضر همین عامل این روزها سنگ آهن را با افزایش ۱۰دلاری مواجه کرد. البته پیش‌بینی‌ها برای بازار این روزهای سنگ‌آهن ۶۰دلاری بود اما امروز سنگ‌آهن در آستانه ۵۰دلار قرار گرفته است.

وی درباره پیش‌بینی فضای بازار داخلی سال ۹۵ نیز افزود: بطورکلی برای معادن بزرگ بازار خوبی خواهد بود اما باز هم تاکید می‌کنم نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این موضوع داشته باشیم. بی‌شک فضای کسب و کار در بازار داخلی باید میزانی امن باشد که فعالیت معادن توجیه اقتصادی به همراه داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا