واردات لوله‌های فولادی موردنیاز ایران این بار از روسیه

واردات لوله‌های فولادی موردنیاز ایران این بار از روسیه

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزارت نفت با لغو تحریم‌ها درصدد بازسازی و رشد ظرفیت تولید بوده و برای این امر بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در آینده صورت می‌گیرد. بخشی عظیمی از این پول باید صرف خرید مواد اولیه از جمله تامین ورق‌های API و لوله‌ها و سایر محصولات فولادی شود که البته می‌تواند باعث شکوفایی بازار داخل و اشتغال‌زایی فراوان شود.

به گزارش ماین نیوز، با کمال تاسف، فولادسازان داخلی کشور سهم بسیار اندکی از تامین مواد اولیه موردنیاز در بخش معدن و صنایع معدنی داشته و عموم کالاها مستقیما و یا با واسطه از طریق خارج تامین می‌شوند.

لغو تحریم‌ها به روند واردات شتاب بخشیده و در اخبار و گزارش‌ها سفارش‌های این وزارتخانه کلیدی به تولیدکنندگان فولاد خارجی قابل مشاهده است. هفته پیش آرسلورمیتال در یادداشتی به ناظر بورس نیویورک (SEC) اعلام کرد که در حال صادرات به صنعت نفت ایران از طریق شعبه خود در دبی امارات است.

امروز نیز خبر رسید که برای دومین بار سفارش‌های لوله‌های فولادی به شرکت TMK روسیه داده شده است که البته تمامی این موارد خلاف سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیز است.

تامین مواد اولیه و تجهیزات صنعت نفت دو بازیگر اصلی دارد. یکی تولیدکننده که باید مطابق نیاز مشتری تولید و تحویل دهد و دیگری وزارت نفت که باید به دنبال توسعه زنجیره ارزش خود از محل تولید داخل کشور باشد. به نظر می‌رسد دو طرف این بازی فعلا در خواب زمستانی بسر می‌برند و فعلا خارجی‌ها بیشتر از داخلی‌ها بیدار بوده و از لغو تحریم‌ها سود می‌برند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا