راه‌حل اصلی غلبه بر چالش‌ آب، مدیریت بهم پیوسته است

راه‌حل اصلی غلبه بر چالش‌ آب، مدیریت بهم پیوسته است

سی و سومین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور با حضور رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و محمد حاج رسولی‌ها، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران روز چهارشنبه در شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

به‌گزارش ایسنا، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در این گردهمایی گفت: کشور باید بر اساس مفاهیم مدیریت بهم پیوسته منابع آب اداره شود و ما در پی استقرار معنی دار این مفهوم هستیم.

میدانی افزود: هرچند آب موضوعی فرابخشی است، اما در نهایت این ما هستیم که متولی آن محسوب می شویم.

وی ادامه داد: راه‌حل اصلی غلبه بر چالش‌ها، مدیریت بهم پیوسته است و امیدواریم در سال آینده، این موضوع بهتر از قبل تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه شکاف عمیقی بین نظر و عمل در کشور ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید موضوعات مختلف آب را به سطح مردم ببریم تا با تغییر دولت ها، برنامه ها و راهبردها تغییر نکنند.

میدانی با اشاره به اهمیت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تصریح کرد: در راه پیشبرد این طرح، هر جا به مشکل برخورد کردیم، شخص وزیر نیرو وارد شده است کمااینکه پروژه های زیادی در سطح کشور وجود دارند که میزان تخصیص آنها صفر است ولی طرح احیا و تعادل بخشی، دست کم 43 درصد منابع مصوب را جذب کرده است و تلاش داریم این بودجه، سال آینده بیشتر هم شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، تدوین طرح آب قابل برنامه ریزی را از مهمترین دستاوردهای وزارت نیرو در دو سال اخیر اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی ها مقرر شده است در فاز اول، برداشت از منابع آب تجدیدپذیر کشور، 69 درصد باشد و در فاز دوم به 60 درصد برسد.

میدانی، توجه به کیفیت آب را نیز از وظایف شرکت های آب منطقه ای دانست و تاکید کرد: هرچند در زمینه شرب با وجود 800 آزمایشگاه در سطح کشور، مشکلی وجود ندارد ولی در بخش های دیگر باید کار بیشتری صورت داد که انتخاب مشاور و طراحی شبکه کیفی پایش از مهمترین آنهاست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پایان با تاکید بر لزوم تقویت مطالعات پایه در پروژه‌ها گفت: ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها، فواید زیادی دارد کما اینکه ورود دانشگاه تهران به موضوع سد گتوند، به بسیاری از شایعات و ابهامات پاسخ داد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا