سال آینده وضعیت تولیدکنندگان بدتر از امسال خواهد بود

سال آینده وضعیت تولیدکنندگان بدتر از امسال خواهد بود

عضو انجمن فولاد گفت: در جریان ارتباط شهرداری و یک شرکت خاص، ورق های فولادی این شرکت در بورس کالا ۲۰۰ تومان گرانتر از تولید سایر شرکت ها فروخته می شود و این اقدام باعث شده تا محصول شرکتهای دیگر در بورس فروش نرود.

بهمن قاسمی در یک نشست خبری اظهار داشت: یکی از مصرف کنندگان ورق های فولادی، شهرداری است که در حال حاضر به دلیل برخی تخلف ها، فولاد مورد نیاز این سازمان تنها از یک شرکت مشخص خریداری می شود و برخی سعی کرده اند با برندسازی مصنوعی، کالای این شرکت را با کیفیت بالا جلوه دهند.

وی ادامه داد: به همین دلیل محصول این شرکت 200 تومان گران تر از شرکت های دیگر در بورس کالا عرضه می شود و تولیدات شرکت های دیگر با وجود کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر خریداری ندارد.

قاسمی با بیان اینکه تولیدات این شرکت از نظر کیفیت در حد پایین تر از متوسط قرار دارد، گفت: عملکرد خریدار و فروشنده در این مسئله باعث شده تا بقیه شرکت ها نتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

عضو انجمن فولاد با تأکید بر لزوم نظارت سازمان های مسئول بر این مسئله، گفت: برای دولت موضوع اشتغال و تولید حتی از پایین ترین درجه اهمیت نیز برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه سال آینده وضعیت تولیدکنندگان بدتر از امسال خواهد بود، افزود: اقدامات مسئولان دولتی طوری بوده که اجازه نفس کشیدن به تولیدکنندگان داده نمی شود.

این عضو انجمن فولاد در ادامه با انتقاد از جبران کمبود آب و برق مصارف خانگی از طریق کاهش ارائه آن به صنایع، گفت: حدود یک سال است که به دلیل کاهش مصرف فولاد در چین، در دنیا بحران فولاد ایجاد شده و در این میان یک سری رانت خوار از تعرفه های فعلی واردات فولاد سود می برند.

قاسمی ادامه داد: در چنین شرایطی کمکی به واحدهای تولیدی داخل نشده است و فقط این وعده داده شده که در سال آینده تعرفه واردات فولاد افزایش یابد.

وی با اشاره به واردات یک میلیون و 450 هزار تن فولاد مشابه تولیدات داخلی به کشور در سال جاری، گفت: عمده این واردات به ورق های فولادی اختصاص داشته و این در حالی است که تولیدات شرکت های داخلی در کارخانه ها انباشت شده است.

قاسمی همچنین در مورد دریافت مالیات از واحدهای تولیدی، پیشنهاد کرد که دولت مبلغ تعیین شده ثابتی را بابت مالیات و ارزش افزوده هنگام ورود کالا دریافت کند و فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا