مدیرعامل سازمان صنایع کوچک خبر داد

راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در سال آینده

راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در سال آینده

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن تاکید بر رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین تر از از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت های اصلی سازمان در سال 95 خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی یزدانی در گردهمایی با مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ، ضمن تشریح اولویت های اصلی فعالیت ها درسال آینده اظهار کرد: باید از پتانسیل های موجود در استان ها بهره گرفت و زمینه را برای بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید فراهم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تکریم صنعتگران و تسهیل و ترغیب سرمایه گذاران به حضور در شهرک‌های صنعتی را از اولویت های دیگر سازمان برشمرد و خاطر نشان‌کرد: اصلاح و ساماندهی قوانین وآیین نامه های زائد اداری در دستورکار قرار گرفته و کلیه استان ها نیز باید در تسهیل فرایند سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی همت گمارند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش توجه به توسعه خوشه‌های صنعتی، عارضه‌یابی و حمایت از صنایع کوچک، افزایش تعامل با تشکل ها وانجمن های صنعتی را از راهبردهای اصلی سازمان در سال آینده دانست و اظهار کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی و صنفی در سال آینده با همکاری استانها بطور جدی پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سال آینده را برای شهرک‌های صنعتی ایران از لحاظ جذابیت برای سرمایه گذاران پر بار توصیف کرد و افزود: کاهش هزینه‌های تولید یکی از برنامه های اصلی سازمان در سال آتی خواهد بود.

یزدانی شفاف سازی ورفع قوانین زائد اداری را در بهبود وضعیت صنعت موثر دانست و اظهار امیدواری کرد در فضای پسا برجام با اتخاذ تدابیر مناسب، رونق، نشاط و امید به فضای کسب وکار کشور بازگشته و شهرکها و نواحی صنعتی با استقبال سرمایه گذاران مواجه شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اصلاح ساختار شرکت های استانی، افزایش تعامل موثر با تشکل های صنعتی و بخش خصوصی و همچنین کاهش بروکراسی اداری را مورد تاکید قرارداد و خواستار اعمال سیاست هایی نظیر منطقی نمودن نسبت هزینه های جاری وعمرانی، بکارگیری برنامه های تشویقی ،آموزش کارکنان و.. شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 90 درصد واحدهای صنعتی بهره برداری شده در کشور، صنایع کوچک هستند و حمایت از این صنایع نیازمند یک تعامل دسته جمعی با دستگاه‌ها یک حرکت سازماندهی شده است.

یزدانی حمایت از صنایع کوچک را از رسالت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: در کشور بیش از 97 هزار طرح صنعتی موجود است که از این تعداد یک‌هزار و 618 طرح مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه از 88 هزار واحد صنعتی دارای مجوز در کشور 1270 واحد صنعتی به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل منابع انسانی، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی استان امکان پیشرفت در زمینه طرح‌ها و واحدهای صنعتی وجود دارد.

وی واحدهای تولیدی مستقر شده در شهرک‌های صنعتی در کشور را بیش از 36 هزار واحد عنوان کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا