ورود اسپورتیج های جدید به ایران

ورود اسپورتیج های جدید به ایران

گویا پس از آنکه سورنتو در نبرد با هم‌وطن خود یعنی سانتافه شکستی سخت متحمل شد، کیا تصمیم گرفت تا دیگر نگذارد آن شکست بار دیگر ...

گویا پس از آنکه سورنتو در نبرد با هم‌وطن خود یعنی سانتافه شکستی سخت متحمل شد، کیا تصمیم گرفت تا دیگر نگذارد آن شکست بار دیگر تکرار شود. به همین منظور برای هر دو اتومبیل خود، یعنی سورنتو و اسپورتیج فیس لیفتی قوی ارائه داد تا نشان دهد که دیگر اجازه نمی‌دهد هیوندای جوایز را یکی‌یکی کسب کند. در مورد اسپورتیج 2016 منتقدان نظرات جالبی دارند، یکی از ظاهر عجیب آن سخن می‌گوید و دیگری از زیبایی آن. تنها راه پیدا کردن قابلیت‌ها و نقاط ضعف و قوت آن، بررسی است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که هیوندای توسان جدید هنوز وارد کشورمان نشده است (به جز در مناطق آزاد کشور) و باید دید و متتظر ماند که بازار خودروی کشورمان اسپورتیج جدید را بیشتر خواهد پذیرفت یا هیوندای توسان جدید؟
 
طراحی خارجی

نسل چهارم اسپورتیج با اینکه در بعضی قسمت‌ها از نسل پیشین پیروی می‌کند اما در چراغ‌ها و خصوصا فرم کلی بدنه تا حدودی تفاوت پیدا کرده است. پیتر شریر، مدیر طراحان کیا، توانسته با استفاده از جلوپنجره پوزه ببری و چراغ‌های مثلثی بالای آن، ظاهری عجیب را در ذهن بیننده تداعی کند که از این لحاظ فاصله بسیاری با نسل پیشین خود دارد. چرخ‌های بزرگ به همراه گلگیرهای پلاستیکی نمایی جذاب و خط پف کرده بالای آن ‌که به یکدیگر مرتبط هستند، موجی ملایم را روی بدنه به وجود آورده‌اند. پایین بودن کاپوت به نسبت چراغ‌ها، خطوط شکسته روی بدنه، پنجره عقب کوچک و دیفیوزر عقب، خصلت اسپرت بودن این کراس اوور را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد.

 

krlvoemlqay0qrtx1556.jpg


طراحی داخلی

داشبورد اسپورتیج تا حدی راننده گراست و به‌راحتی می‌توان این موضوع را در کابین مشاهده کرد. در کابین، خصوصا داشبورد این کراس اوور می‌توان تعداد زیادی دکمه و کلید را مشاهده نمود، به‌طوری‌که برای کار با اسپورتیج تا حدودی باید وقت صرف کنید تا به چم‌وخم آن آشنا شوید. وجود جای آرنج و صندلی‌های چرمی و همچنین کروم به‌کاررفته در کابین، ظاهری شیک و لوکس را به این اتومبیل داده است. فرمان 3 ستونه به همراه کلیدها و چرم به‌کاررفته روی آن، کمی پیچیده به نظر می‌رسد. دور شمار و کیلومتر شمار پشت فرمان نسبت به نسل قبلی تغییر پیدا کرده و صفحه نمایش لمسی میان دریچه‌های کولر به‌خوبی جای گرفته است. شما می‌توانید دو تریم را برای کابین انتخاب کنید، یکی سیاه و دیگری سیاه و خاکستری روشن. علاوه بر آن می‌توانید از میان آپشن ها یکی از دو صفحه نمایش 7 اینچی یا 8 اینچی را انتخاب کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا