رشد صادرات جهانی موبایلهای هوشمند

رشد صادرات جهانی موبایلهای هوشمند

بازار موبایل‌های هوشمند همچنان داغ و پرطرفدار است. حالا بازار این محصولات آنقدر رونق دارد که در فصل سوم سال جاری میلادی برای دومین فصل متوالی بازار جهانی موبایل‌های هوشمند بیشترین میزان صادراتش در یک فصل را تجربه کرده است.

جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی انواع موبایل هوشمند در فصل سوم سال 2015 به 2/  355 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان نسبت به صادرات جهانی 6/  332 میلیون دستگاهی این بازار در فصل سوم سال 2014 رشد سالانه 8/  6 درصدی داشته است.
البته کارشناسان IDC انتظار داشتند میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی به 8/  363 میلیون دستگاه برسد که حالا نتایج به‌دست آمده کمتر از این پیش‌‌بینی شده است. این کارشناسان معتقدند که صادرات آی‌فون‌های جدید کمتر از آنچه تصویر می‌شد مورد استقبال قرار گرفتند و پرچمداران جدید اندرویدی هم به خاطر قیمت نسبتا بالا نتوانستند توجه خریداران را به خودشان جلب کنند، همین شد که میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در فصل سوم امسال کمتر از میزان پیش‌بینی‌های گذشته شد.

«ریان ریت» یکی از کارشناسان موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «چشم‌انداز تولیدکنندگان و محصولات آنها نشان می‌دهد که میزان آگاهی و اطلاعات کاربران در اغلب بازارهای جهانی به سرعت بالا رفته و همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های تولیدکننده به دنبال ارائه امکانات بیشتر و متنوع‌تر روی محصولاتشان باشند تا بتوانند خریداران را راضی نگه دارند. به گزارش  دنیای اقتصاد ، در بازارهای بزرگ و توسعه یافته، اپراتورها طیف وسیعی از انتخاب‌ها را با قراردادهای مختلف در اختیار کاربران و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند و همین اتفاق باعث شده است تا میزان صادرات ‌جهانی تولیدکنندگان به این بازارها بیشتر هم باشد. فصل سوم سال جاری میلادی  در واقع زمان تاکید بر محصولات پرچمدار و ورود محصولات جدید به بازار است و همین موضوع هم تاثیر زیادی بر افزایش میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند و رونق بیشتر این بازار دارد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا