معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ساخت مطرح کرد

ضرورت ایجاد شعبات ویژه برای رسیدگی به پروند‌ه‌های شرکت ساخت

ضرورت ایجاد شعبات ویژه برای رسیدگی به پروند‌ه‌های شرکت ساخت

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ساخت با اشاره به ضرورت ایجاد شعبات ویژه برای رسیدگی به دعاوی مطرح شده در بحث تملک زمین گفت:‌ با ۵۵ درصد دادنامه‌های صادر شده در بحث تملک اراضی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،اسماعیل مقصودی در دهمین هم‌اندیشی شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد:‌ در بحث تملک اراضی برای پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل  1300 پروند حقوقی تشکیل شده که از این تعداد برای 730 فقره دادنامه صادر شده است.

وی با بیان این‌که در 45 درصد از پرونده‌هایی که برای آنها دادنامه صادر شده حق با مردم است و ما پول آنها را می‌دهیم، تصریح کرد: در این راستا بر اساس قیمت روز اراضی ارزش‌گذاری می‌شوند و شرکت ساخت و نوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور باید آنرا پرداخت کند.

وی در عین حال با اشاره به این‌که با 55 درصد بقیه مشکل داریم، افزود: در سال‌های دور مردم با رغبت زمین‌های خود را برای ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل واگذار می‌کردند و معمولا 10 درصد زمین‌ها را برای ساخت راه‌آهن، آزادراه و... می‌دادند و از ارزش افزوده پروژه پس از بهره‌برداری بهره می‌بردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ساخت ادامه داد:‌ اما با گذشت زمان و تفسیر شورای نگهبان، وراث با افراد سودجو در خصوص زمین‌های واگذار شده ما را دچار مشکل کرده‌اند.

مقصودی خواستار ایجاد شعبات ویژه برای رسیدگی به دعاوی حقوقی افراد با شرکت ساخت شد و گفت: در این صورت می‌توانیم با استناد به قاوانین و مقررات شعبه را توجیه کنیم که در این‌صورت تعدد و تناقض بین آرا برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بین می‌رود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا