رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا اعلام کرد؛

آغاز دور جدید روابط ایران وایتالیا/ قوانین ایران برای سرمایه گذاری بسیار پیشتاز هستند

آغاز دور جدید روابط ایران وایتالیا/ قوانین ایران برای سرمایه گذاری بسیار پیشتاز هستند

رم - رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا و برنده جایزه 'لئوناردو' سال 2015 مهمترین جایزه اقتصادی کمیته کیفیت ایتالیا، گفت: دور جدیدی از روابط ایران و ایتالیا آغاز شده است که باید بهبود یابد و قوانین ایران برای سرمایه گذاری بسیار پیشتاز هستند.

«احمد پورفلاح» که بتازگی جایزه مهم اقتصادی لئوناردو را از 'سرجو ماتارلا ' رئیس جمهوری ایتالیا در رم دریافت کرد، در گفت و گو با خبرگزاری 'آجی ' ایتالیا افزود: دور جدید روابط میان ایران و ایتالیا آغاز شده است که چشم انداز بسیار خوبی دارد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادنو کشاورزی ایران و ایتالیا با تاکید بر روابط خوب دوجانبه با ایتالیا افزود: در چارچوب روابط عالی دولتی و تجاری میان دو کشور هنوز فضای بهبود وجود دارد. روابط اقتصادی هنوز کاملا برقرار نشده و عادی سازی کامل روابط میان ایران وغرب صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: قوانین ایران برای سرمایه گذاری ها بسیار پیشتاز هستند و من به کارآفرینان ایتالیایی توصیه کرده ام در ایران نه فقط در بخش هایی که درآن قدرت بالقوه بالایی وجود دارد بلکه در سایر بخش ها مانند گردشگری نیز سرمایه گذاری کنند تا رکوردهای قبلی با ایتالیا به عنوان نخستین شریک تجاری شکسته شوند.
وی گفت: گردشگری یک علاقه متقابل است . ایران پنجمین جاذبه گردشگری جهان محسوب می شود و برای یک سرمایه گذار می تواند بسیار جذاب باشد.
پورفلاح با اشاره به سفر آتی 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا به ایران افزود: از اینکه نخست وزیر ایتالیا به ایران سفر می کند بسیار خوشحالم اما باید نخستین سفر از یک سری سفرهای طولانی مدت به ایران باشد. ما همواره روابط خوبی با ایتالیا داشتیم و اخیرا نیز بیش از یک هزار نفر از کارآفرینان ایتالیایی به تهران سفر کردند.
وی گفت: مقامات ایتالیایی هرگز ایران را رها نکردند. پس از لغو تحریم ها، روسای جمهوری بسیاری از کشورهای غربی به ایران سفر کردند و امیدوارم که 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا نیز به ایران سفر کند.
پورفلاح که برنده جایزه سال 2015 لئوناردو شده است، روز دوشنبه در مراسمی که در محل کاخ ریاست جمهوری ایتالیا در رم با حضور 'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ، 'جورجو اسکوئینیتزی' رئیس اتحادیه صنایع ، 'لوئیزا تودینی' رئیس کمیته لئوناردو و 'ریکاردو مونتی' رئیس آژانس تجارت خارجی 'ایچه' و جمعی از کارآفرینان ایتالیایی برگزار شد، این جایزه مهم را که هر سال به یکی از فعالان اقتصادی در یکی از کشورهای جهان اعطا می شود، از رئیس جمهوری این کشور دریافت کرد.
اعطای این جایزه مهم اقتصادی ایتالیا به احمد پورفلاح، بخاطر کمک وی به توسعه و بهبود روابط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و ایتالیا است.
پورفلاح مدیرعامل شرکت 'سکو ایران' که سال گذشته نیز لقب 'شوالیه کاری' در بخش صنایع را از رئیس جمهوری ایتالیا دریافت کرد ، پس از مراسم اهدا جایزه لئوناردو ضمن ابراز خرسندی به خبرنگار ایرنا در رم گفت: این جایزه متعلق به همه ایرانی ها است. من 20 سال است که بطور داوطلبانه در اتاق بازرگانی ایران وایتالیا مسوولیت را قبول کرده ام .
وی افزود: این اتاق بازرگانی، قدیمی ترین و بزرگترین اتاق مشترک ایران با یک کشور اروپایی و جهانی است که بیش از سه هزار عضو دارد که بزرگترین بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی است.
کمیته لئوناردو در سال 1993 به ابتکار مشترک 'سرجو پینینفارینا' ، 'جانی انیئلی'، اتحادیه صنایع 'کونفیندوستریا' و آژانس تجارت خارجی 'ایچه' شکل گرفت و امروز بیش از 150 عضو دارد . این کمیته با هدف ترویج و تقویت کیفیت ایتالیایی در جهان تشکیل شد.
رئیس جمهوری ایتالیا جایزه لئوناردو را به کارآفرینانی اعطا می کند که توانسته اند محصولات ایتالیایی را در جهان بطور معنی دار و نوآورانه توسعه و تقویت کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا