شمخانی: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی همه جناح ها و اجزای حاکمیت است

شمخانی: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی همه جناح ها و اجزای حاکمیت است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی همه جناح ها و اجزای حاکمیت است، گفت: عمده ترین سیاست تشویقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که همه مسئولان، اقتصاد مقاومتی را در صدر و سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی شمخانی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی کوچک کردن دولت، واگذاری کار به مردم، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، توسعه صادرات و اعتماد به مردم است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی کند بودن تحقق اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: برای تسریع در این کار باید نمادسازی کرده و اولویت ها را تغییر داد.
وی با بیان اینکه ترویج گفتمانی اقدام موثری در این موضوع به شمار می رود، ادامه داد: باید همه افرادی که تریبون و منبر در اختیار دارند را تشویق کنیم تا به مطالبات مردم پاسخگو باشند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: البته این موضوع به این معنا نیست که از پاسخگویی به مطالبات مردم، اهرم و ابزاری برای فشار به جناح ها و افراد ساخته شود.
شمخانی گفت: شایسته است که در خطبه های نمازجمعه، امامان جمعه هر استان، اقداماتی که در آن منطقه برای کاهش بیکاری، اشتغال آفرینی و تولید کار انجام شده است را بیان کنند تا بدین ترتیب به کارآفرینانی که در عرصه اقتصاد تلاش می کنند، ارج نهاده شود.
وی با بیان اینکه توسعه کارآفرینی نیازمند کسب سود است، اضافه کرد: ما نباید در تشویق کارآفرینان ملی که به تولید دانش، توسعه کشاورزی، بهینه سازی مصرف آب و انرژی، تولید صنعتی و صادرات می پردازند، توسط مسئولان نگرانی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس برای ایثارگری رقابت بود اما امروز باید رقابت را به سمت استفاده بهینه از توانمندی های داخلی و پاسخگویی به مطالبات مردم سوق دهیم.
وی اضافه کرد: اگر این موضوع شعار ما باشد، شاید بتوانیم کندی عملکرد در تحقق اقتصاد مقاومتی را جبران کرده و به آن شتاب ببخشیم.
کنگره ملی اقتصاد مقاومتی امروز با شعار «آغازی در جنبش ملی اقتصاد مقاومتی» در محل همایش های صداوسیما آغاز به کار کرد.
در این کنگره دو روزه، قرار است در نشست های تخصصی مختلف درباره «سرمایه گذاری، کارآفرینی، اشتغال مولد، بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و توسعه تولید» بحث و تبادل نظر شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا