رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

عقد قرارداد مرسدس بنز وZF آلمان با صنایع آذربایجان دستاورد برجام است

عقد قرارداد مرسدس بنز وZF آلمان با صنایع آذربایجان دستاورد برجام است

تبریز- ایرنا- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: انعقاد قرارداد همکاری شرکت های ایدم و چرخشگر با مرسدس بنز و ZF آلمان از مزایای برجام و فضای پسابرجام است.

رضا رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به خاطر سابقه صنعتی درخشان خود مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است و فضایی که در دوران پسابرجام فراهم شده بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذاری های صنعتی خارجی به این استان است.
وی عنوان کرد: تا کنون 30 هیات خارجی برای توسعه همکاری های صنعتی و اقتصادی با آذربایجان شرقی به استان سفر کرده و از توانمندی های استان بازدید بعمل آورده است.
وی افزود: بر این اساس ، برخی همکاریهای در دست اقدام و تعدادی نیز منجر به عقد قرارداد و تولید محصول شده که نمونه بارز آن همکاری دو شرکت ایدم و چرخشگر است.
وی افزود: رفت و آمد هیات های مختلف اقتصادی و تجاری به کشور و استان قدم مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای مختلف بوده و لازم است تا حداکثر بهره برداری را از این سفرها داشته باشیم.
رحمانی اضافه کرد: اینکه امروز شرکت خودروسازی معتبری مانند مرسدس بنز وارد عقد قرارداد با شرکت ایدم شده و قرار است چندین نوع موتور خودروهای خود را از شرکت ایدم تامین کند، گام بسیاری مهمی در بهره برداری از فضای پسابرجام به شمار می رود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به قرارداد شرکت چرخشگر برای تامین گیربکس پیشرفته و گیربکس ال 90 نیز اشاره کرد و گفت: در دوران پسابرجام هر چه در توان داریم باید به کار بگیریم تا از این فرصت ایجاد شده بیشترین بهره برداری را برای استان و کشورمان به عمل آوریم.
وی به اهمیت برجام تاکید و اضافه کرد: لازم است همه سازمان ها و مسئولان کمک کنند تا در کنار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، در فضای پساتحریم، کشور از کوچک ترین فرصت برای ایجاد ارتباط با دنیا بهره مند شود چرا که هر دوی آنها مورد تاکید و تایید رهبری است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا