92 درصد واحدهای صنعتی بهره برداری شده در کشور در صنایع کوچک است

92 درصد واحدهای صنعتی بهره برداری شده در کشور در صنایع کوچک است

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: حدود 92 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی بهره برداری شده در کشور، صنایع کوچک است.

علی یزدانی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اینک 560 شهرک و 385 ناحیه صنعتی در کشور فعال است.
به گفته وی، بیش از 97 هزار طرح صنعتی و تولیدی در کشور جواز تاسیس دارد که از این تعداد یکهزار و 618 طرح در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
یزدانی ادامه داد: 87 هزار واحد صنعتی دارای مجوز فعالیت در کشور فعال است که این واحدهای صنعتی برای بیش از دو میلیون و 460 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و از این تعداد یکهزار و 270 واحد در چهارمحال و بختیاری است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی تصریح کرد: 36 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور مستقر شده است.
یزدانی، نبود فضای رقابتی در صنایع کوچک، نبود فناوری روز، نبود و یا کمبود تولید و محصولات با کیفیت و نقدینگی را مهم ترین مشکلات صنایع کوچک در کشور برشمرد.
به گفته وی، هم اینک در بیش از 765 ناحیه صنعتی کشور در حال واگذاری زمین به سرمایه گذاران هستیم و از این تعداد 165 ناحیه صنعتی تقاضا محور است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پنج صندوق حمایتی از تولید کنندگان و صنعتگران در کشور فعال است که سه صندوق به صورت مستقیم با صنایع کوچک ارتباط دارد.
یزدانی، صندوق ضمانت صادرات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال حمایت از تولید داخل با نگرش صادراتی را یکی از این صندوق ها عنوان کرد و افزود: این صندوق دارای 10 هزار میلیارد ریال سرمایه بوده و تا 10 برابر این مبلغ ضمانت نامه برای صادر کنندگان، ارائه می دهد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک ایران صندوق حمایت از فعالیت های معدنی و صندوق ضمانت الکترونیک را دیگر این صندوق ها عنوان کرد.
یزدانی افزود: سال آینده قیمت زمین در نواحی و شهرک های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش نمی یابد و سرمایه گذاران به این مناطق هدایت می شوند.
در این مراسم علیرضا شفیع زاده به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات رضا گنجی تقدیر شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا