در نشست خبری اعلام شد

حضور یک شرکت بورسی در بورس لندن

حضور یک شرکت بورسی در بورس لندن

20 درصد از سهام شرکت غدیر به عنوان اولین شرکت ایرانی تا پایان سال 2016 در بورس لندن پذیرش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری خود گفت: مجمع سالانه این شرکت زودتر از موعد قانونی در روز 25 اسفند ماه برگزار شده و سود سهامداران حقیقی یک روز بعد از برگزاری مجمع واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد هیات مدیره تقسیم 50 درصدی سود است، افزود: با برگزاری مجمع فوق العاده در آبان ماه سرمایه اسمی این شرکت 28 درصد افزایش پیدا کرد و از 3.6 به 4.6 هزار میلیارد تومان رسید این در حالی است که افزایش سرمایه 22 درصدی از محل اندوخته و اوایل سال بعد عملی می‌شود.

سلیمانی در ادامه این نشست به مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و افزایش 10 هزار میلیارد تومانی پروژه ها اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای برجام سرمایه گذاران خارجی خواهان همکاری با مجموعه غدیر شدند که در این راستا مذاکراتی در حوزه‌های انرژی، معدن، فولاد، پتروشیمی و نفت و گاز انجام شد و قراردادهایی با شرکت های ایتالیایی و فرانسوی به امضا رسید.بنابراین با قراردادهای منعقد شده حجم پروژه های این شرکت 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و از 27 هزار میلیارد تومان سال گذشته به 37 هزار میلیارد تومان رسید.

وی از تاسیس شرکت مشترکی با شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان در بخش پتروشیمی و اکتشاف نفت و گاز خبر داد و در خصوص برنامه های واگذاری این شرکت در سال آینده گفت: در سال آینده قرار است دو هلدینگ سیمانی غدیر و برق انرژی غدیر با سرمایه 330 و 275 میلیارد تومانی به همراه هلدینگ صنعت و معدن و فولاد غدیر ایرانیان با سرمایه 300 و 220 میلیارد تومان در بازار سرمایه عرضه شود.

وی با بیان اینکه قرار است سهام شرکت هایی چون فولاد آلیاژی ایران و موتوژن نیز واگذار شود ، تصریح کرد: شرکت غدیر در سال جاری پنه های معادن مس، سنگ آهن و فسفات را در اختیار گرفته و به خودروهای هیبریدی وارد شده است به طوری که این شرکت با مشارکت هواپیمایی ماهان، شهرداری و یک شرکت خصوصی اقدام به واردات 200 دستگاه خودروی تویوتای هیبریدی کرده است.

سلیمانی در خصوص قیمت‌گذاری نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی گفت: مطابق با این فرمول قیمت خوراک شرکت‌های پتروشیمی 8.5 سنت خواهد بود و این در حالی است که در صورت نوسان قیمت نفت در سال آینده این نرخ نیز افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل شرکت غدیر به پیش بینی سال آینده بورس پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به گشایش‌های حاصل شده در فروش نفت و آزاد شدن منابع ارزی ایران، ارز تک نرخی شود بنابراین علت اصلی رشد اخیر بورس ناشی از امید مردم به جذب سرمایه های خارجی بوده و انتظار می رود این امید سال آینده عملی شود.

وی از ورود شرکت غدیر به بورس لندن خبر داد و گفت:در میان بورس های استانبول، مالزی، فرانکفورت و لندن که امکان حضور شرکت‌های ایرانی را دارند، سرمایه‌گذاری غدیر مایل به ورود به بورس لندن است که در این راستا اقداماتی همچون اجرای حاکمیت شرکتی و تهیه صورت‌های مالی بین المللی انجام و زمینه پذیرش سرمایه‌گذاری در بورس لندن فراهم شده است، لذا انتظار می‌رود تا پایان سال 2016 سهام این شرکت در بورس لندن پذیرش شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا