در آخرین روز کاری هفته ثبت شد؛

شاخص قدم به قدم صعود می کند

شاخص قدم به قدم صعود می کند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشدی 92 واحدی سومین هفته اسفند ماه را به پایان رساند.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشدی 92 واحدی سومین هفته اسفند ماه را به پایان رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز گذشته شاخص کل 92 واحد بالا رفت و به عدد 78هزار و 312 رسید.

گفتنی است در این روز سهامداران بیش از 2 میلیارد و 98 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 5 هزار و 961 میلیارد ریال در 110 هزار نوبت معالاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول 231 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم با افتی 798 واحدی به کار خود پایان داد. نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز سه گروه خودرو، بانک ها و چند رشته ای با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سبحان دارو، صنایع ریخته گری ایران، داروسازی سینا، جام دارو، فولاد خوزستان، موتوژن و فولاد صبانور بود.

در مقابل سیمان دورود، نصیر ماشین، لعابیران، جوشکاب یزد، لامپ پارس شهاب، سرامیک سینا و مارگارین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

بیشترین تقاضای خرید هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، فولاد مبارکه، نیرومحرکه، ایران خودرو دیزل ، اوراق استصناع توسعه ملی، سلف موازی برق ماهتاب گستر و حق تقدم فولاد خوزستان بود.

در حالی که نمادهای سایپا، سلف موازی برق ماهتاب گستر،سلف موازی استاندارد نفت کوره ،فولاد خراسان و سیمان فارس نو با بیشترین عرضه ها رو به رو شدند.

در پایان داد و ستدهای امروز ایران خودرو دیزل با معامله 214 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی جم در نماد معاملات بلوکی با معامله 915 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا