بی میلی بازار به خرید، سنگ آهن و فولاد جهانی را نزولی کرد

بی میلی بازار به خرید، سنگ آهن و فولاد جهانی را نزولی کرد

گروه صنایع معدنی >فولاد - با توجه به اینکه سرمایه گذاران به دنبال برداشت سود از رشد قیمتی اخیر هستند، قیمت فولاد و سنگ آهن در معاملات آتی چین در روز چهارشنبه با سقوط افت شد. این در حالی است که در اساس عرضه و تقاضا تغییر قابل توجهی ایجاد نشده است.

به گزارش ماین نیوز، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی سنگاپور با ثبت دومین جلسه متوالی افت خود نزدیک به 6 درصد کاهش داشت. صعود قیمت فولاد چین در هفته‌های اخیر موجب صعود 20 درصدی قیمت سنگ‌آهن در روز دوشنبه شده بود که یک رکورد در زمینه رشد یکروزه بوده است.

ژائو چائو یو، تحلیلگر مرچنت فیوچر در شن‌ژن اعلام کرد: «صعود اخیر باعث شده تا قیمت‌ها نسبت به انتهای سال 2015 بهبود یابند؛ ولی به اندازه‌ای نبوده که موجب رشد سریع قیمت‌ها شود. از نظر من، کاربران نهایی نظیر خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی در انتهای سال گذشته انبارهای خود را مجددا پر کرده و سرعت خرید در حال حاضر آهسته بوده است چرا که تقاضای بخش مسکن نیز به اندازه کافی رشد نکرده است.»

در معاملات بورس آتی شانگهای هر تن میلگرد، با سقوطی 3.5 درصدی 2 هزار و 35 یوآن ( 312 دلار) معامله شد. در بورس کالای دالیان، سنگ‌آهن ماه می نیز با سقوط 2.6 درصدی مواجه شد تا قیمت هر تن از آن به 410.50 یوآن برسد. هر تن سنگ‌آهن در بورس سنگاپور نیز با کاهش 5.5 درصدی 50 دلار و 24 سنت معامله شد.

بانک سرمایه‌گذاری ANZ اعلام کرد که ضعف در معاملات آتی فولاد و سنگ‌آهن تنها به بی‌میلی بازار برای خرید پایدار سنگ‌آهن در قیمت‌های بالای 60 دلار خواهد افزود. بر اساس آمار TSI هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندی تیانجین چین در روز سه‌شنبه با رشدی 1.1 درصدی 63 دلار و 30 سنت معامله شد که بالاترین سطح آن از 15 ژوئن بوده است. رشد 19.5 درصدی قیمت لحظه‌ای در روز دوشنبه بیشترین رشد یکروزه قیمت از سال 2008 بوده است. بانک کامان‌ولث استرالیا اعلام کرد: «رشد سریع در قیمت سنگ‌آهن بالای 60 دلار پایدار نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها مجددا در کوتاه مدت به سطوح 40 تا 45 دلاری بازخواهند گشت. ما پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به مصرف داخلی ضعیف، تولید فولاد خام چین در سال جاری مجددا کاهش پیدا کند. این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد صادرات فولاد بتواند به طور واقعی این ضعف را جبران کند.»
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا