آخرین خبرها از نمایشگاه بهاره و میزان تخفیف اجناس

آخرین خبرها از نمایشگاه بهاره و میزان تخفیف اجناس

موضوع برپا نشدن نمایشگاه‌های فصلی از جمله نمایشگاه بهاره از ابتدای امسال توسط اتاق اصناف ایران مطرح شد که با نظر استاندار تهران و ...

موضوع برپا نشدن نمایشگاه‌های فصلی از جمله نمایشگاه بهاره از ابتدای امسال توسط اتاق اصناف ایران مطرح شد که با نظر استاندار تهران و تأکید دولت، مورد قبول واقع نشد و در نهایت این نمایشگاه با حاشیه‌ها و اعتراضاتی کار خود را در پنج نقطه تهران آغاز کرد که غرفه‌دارانش تا 21 اسفند، کالاهای پرمصرف ایام نوروز را با تخفیف 10 تا90 درصدی عرضه می‌کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، در نمایشگاه بهاره امسال شاهد حضور برخی تولید‌کنندگانی هستیم که محصولاتشان را به قیمت تولیدی و کارخانه عرضه می‌کنند؛ به عنوان مثال تولیداتی در زمینه پوشاک در نمایشگاه به فروش گذاشته شده که قیمت آن حدود یک سوم قیمت مغازه‌هاست.

به گفته یکی از تولیدکنندگان، معمولا از زمانی که عمده‌فروشان خرید می‌کنند تا کالا به دست مصرف‌کننده برسد، افزایش دو برابری قیمت را شاهدیم و این در حالی است که پوشاک باید از کارخانه تا بازار مصرف‌ 30 درصد افزایش قیمت داشته باشد که اینگونه نیست.

وی مدعی است که لباسی که در این نمایشگاه به قیمت 69 هزار تومان عرضه می‌شود، در مغازه‌ها قیمتی بیش از 150 هزار تومان دارد.

این تولید‌کننده که برای اولین‌بار است در نمایشگاه بهاره امسال شرکت کرده از حضور خود در نمایشگاه بهاره بسیار گله‌مند بوده و می‌گوید اصلا استقبالی از نمایشگاه بهاره مصلای تهران نشده است ولی همکارانم که در نمایشگاه ارم غرفه دارند رضایت بیشتری دارند.

وی همچنین از مبلغ اجاره غرفه‌ها در نمایشگاه اعلام نارضایتی کرده و می‌گوید برای هر 12 متری، هفت میلیون تومان اجاره اخذ شده است.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، ظروف آشپزخانه با تخفیف حدود 20 درصد عرضه می‌شود که با وجود در نظر گرفتن هدایا و قرعه‌کشی‌هایی برای خرید، بازارشان چندان رونقی ندارد.

در نمایشگاه بهاره امسال که غرفه‌های پوشاک ان چشمگیر است، لباس‌های خانگی مردانه با 15 درصد تخفیف، پیراهن‌های مردانه با 40 درصد تخفیف و کیف‌های زنانه نیز با 10 درصد تخفیف فروخته می‌شود و انواع ادکلن و خوشبو کننده هوا نیز تخفیف 50 درصدی را در نمایشگاه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

محصولات نرم‌افزار‌ی نیز 70 درصد کمتر از قیمت خرده‌فروشی عرضه می‌شوند.

البته بیشترین تخفیف نمایشگاه بهاره امسال را محصولات سلولزی به خود اختصاص داده که برخی غرفه‌داران عنوان می‌کنند تا 90 درصد تخفیف را برای کالاهایشان در نظر گرفته اند. همچنین مواد شوینده و بهداشتی از 10 تا 50 درصد تخفیف برخوردارند.

در میان محصولات خوراکی نیز برخی ماهی‌ها که بیشتر آنها ماهی جنوب هستند با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شوند. همچنین گوشت تازه گوسفندی شقه‌ای که در مغازه‌ها هر کیلوگرم آن 33 هزار تومان است، در نمایشگاه به قیمت 24 هزار تومان عرضه می‌شود. انواع سوسیس و کالباس و فرآورده‌های گوشتی نیز 10 تا 20 درصد تخفیف دارند.

گفتنی است؛ نمایشگاه بهاره سال‌هاست که به‌ عنوان راه‌حل دولتی برای کنترل گرانفروشی‌های بازار و کمک به خانواده‌های با بودجه کمتر برگزار می‌شود، اما در این میان برخی تولیدکنندگان هم دوست ندارند این فرصت را از دست بدهند و با تمام قوا به میدان آمدند، چون رکود بازار عاملی شده تا تولید‌کننده و عرضه‌کننده کالا، به این نمایشگاه دید ویژه‌تری داشته باشند ولی برخی تولیدکنندگان از حضور در نمایشگاه اظهار نارضایتی کرده و معتقدند که شرکت در نمایشگاه برای آن ها فقط هزینه به همراه داشت.

در این میان یکی از تولید‌کنندگان کفش تمام چرم مردانه به خبرنگار ایسنا گفت: کفش‌های تمام چرم مردانه را که در میدان فردوسی 250 هزار تومان عرضه می‌کنیم در نمایشگاه امسال 180 هزار تومان می فروشیم اما با این حال خریداری ندارد.

وی افزود: همکاران بنده در نمایشگاه ارم حضور دارند که آنجا استقبال بسیار زیادی شده است و فروش زیادی دارند، ولی متاسفانه در نمایشگاه مصلی رضایت چندانی از حضور خود نداریم.

به گفته این تولید‌کننده کفش چرم، در نصف روز حضور در نمایشگاه فقط یک جفت کفش به فروش رساندیم و این در حالی است که با اجاره هایی که برای حضور در نمایشگاه پرداختیم، حضورمان فقط ضرر برای ما به همراه دارد.

اما با این وجود برپایی این نمایشگاه‌ها مشکلات خاص خود را نیز دارد، به گفته رییس اتاق اصناف ایرانتامین امنیت نمایشگاه امسال کار سختی است که در این راستا اتاق اصناف نیز تلاش می کند تا مردم در این نمایشگاه آسیب کمتری ببینند و هزینه‌های زیادی برای امنیت و حراست آنجا هزینه شده است.

علی فاضلی، دلیل مخالفت اصناف با برگزاری نمایشگاه بهاره را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آن می‌داند و معتقد است، کلان‌شهری مثل تهران نیاز به چنین مجموعه‌ای دارد ولی باید زیرساخت های آن نیز فراهم باشد.

البته وی در عین حال معتقد است که از نمایشگاه بهاره امسال استقبال بسیار زیادی صورت گرفته و نکته جالب این است که بعضی از اجناس بنگاه‌های صنفی به ویژه پوشاک به سرعت به اتمام رسید و دوباره کالاهای جدید برای ارسال به نمایشگاه قیمت‌گذاری و ارسال شد.

اما آجیل و خشکبار که از اقلام پرمصرف نورز است با تخفیف 10 تا 15درصدی در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود و به گفته رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار که از مخالفان برگزاری نمایشگاه بهاره است یک عده بنا به منافع شخصی و عده‌ای دیگر نیز به دلیل دلسوزی و با هدف تنظیم بازار موافق برگزاری نمایشگاه بهاره بودند که در نهایت با مخالفت اصناف و برخی مسئولان این نمایشگاه برگزار شد و این در حالی است که برگزاری نمایشگاه بهاره به هیچ عنوان موجب تنظیم بازار نمی‌شود.

همچنین در نمایشگاه بهاره امسال انواع شیرینی شب عید و شکلات 10 درصد پایین تر از قیمت مغازه ها به فروش می‌رسد و به گفته رییس اتحادیه قنادان در نمایشگاه بهاره امسال حدود 20 واحد قنادی شرکت کرده و شیرینی خشک و شکلات عرضه می کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه بهاره امسال تا 21 اسفندماه در پنج نقطه مصلای تهران، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران دایر است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا