مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر مطرح کرد

ضرورت تولید موتورهای دریایی مبتنی بر انرژی خورشیدی

ضرورت تولید موتورهای دریایی مبتنی بر انرژی خورشیدی

مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سوخت مصرفی موتورهای دریایی باید ازسوخت فسیلی به سوخت گاز، برق، الکتریکی یا منایع انرژی خورشیدی تبدیل شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد قادری با اشاره به گرم شدن زمین در چند دهه اخیر گفت: با توجه به صنعت کاهش منابع ایجاد کننده گرمایش زمینی و تعهدی که کشورهای از جمله ایران در کنفرانس پاریس داده اند، باید پروژه هایی در کشور در راستای کاهش گازهای گلخانه ای وعدم استفاده از منابع سوخت فسیلی اجرا شود.

وی افزود: به همین منظور می‌توان به عنوان پروژه‌های آزمایشی در بخش حمل‌ونقل دریایی، سوخت مصرفی موتورهای دریایی برخی از سایت ها، از سوخت فسیلی به سوخت گاز، برقی، الکتریکی و یا منایع انرژی خورشیدی تبدیل شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال می توان این پروژه را در سایت گردشگری دریایی جنگل ها حرا در قشم و یا سایت بازدید از دلفینها در جریزه هنگام اجرایی کرد.

مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آرامش جنگل های حرا در قشم گفت: در جنگل های حرا کاملا محیط باید آرامش داشته باشد و نیاز به حرکت شناور با سرعت زیاد نیست. لذا طراحی و ساخت شناورهای خورشیدی با توجه به شرایط اقیلمی و آب و هوای آن منطقه کاملا توجیه منطقی دارد که طراحان و سازندگان شناورهای می تواننداین گونه شناورها را تولید و وارد صنعت گردشگری کنند.

قادری به مانا گفت: در سایت بازدید دلفینها نباید با ایجاد آلودگی صوتی برای آبزیان ایجاد مزاحمت کرد لذا استفاده از " گاز، برق و خورشید برای موتورها در کاهش صدا و آلودگی بسیار موثر است و باید صنعت دریایی کشور در این زمینه پروژه‌ای را اجرا کند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا