شمخانی:

اقتصاد مقاومتی در صدر کارهای همه مسئولان قرار گیرد

اقتصاد مقاومتی در صدر کارهای همه مسئولان قرار گیرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در صدر کارهای همه مسئولین قرار گیرد، گفت: امروز باید رقابت را به سمت استفاده بهینه از توانمندی‌های داخلی و مطالبات مردم سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی صبح امروز در حاشیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه چه اقداماتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی همه جناحها و اعضای حاکمیت است.

وی افزود: عمده‌ترین سیاست تشویقی برای اقتصاد مقاومتی این است که همه مسئولان و مدیران اقتصاد مقاومتی را در صدر کارهای خود قرار دهند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی کوچک کردن دولت و واگذاری امور به مردم گفت: برای تصریح در این امر باید نمادسازی کرد و اولویت‌ها را تغییر داد تا بتوانیم باعث ترویج گفتمان موثری در این خصوص باشیم. 

شمخانی ادامه داد: باید مسئولان در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشند، البته این موضوع به این معنی نیست که اهرم و ابزاری باشد که فشار به جناح‌ها و افراد وارد شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی نیازمند کسب سود است بیان کرد: نباید در تشویق کارآفرینان ملی که به تولید دانش و توسعه کشاورزی می‌پردازند نگرانی داشته باشیم. ما در دوران دفاع مقدس برای ایثارگری رقابت می‌کردیم اما امروز باید رقابت را به سمت تولید بهینه داخلی و پاسخگویی و مطالبات مردم هدایت کنیم.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر بتوانیم رقابت را شعار خود قرار دهیم شاید بتوان به کلیه عملکرد اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به آن شتاب دهیم و برای این امر روان‌سازی قوانین و تصحیح ساختار یکی از موضوعات و اقدمات باید باشد که آن را پیگیری کنیم.

شمخانی در پاسخ به این سوال که زیباترین آرزوی خودتان از سال 95 چیست، گفت: امیدوارم موضوع هسته‌ای کشور در سال 95 دغدغه همه مسئولین و دغدغه اصلی ملت ایران مانند مسائل معیشتی و اقتصادی باشد و از اختلافات حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

وی تحقق ایران مستقل را منوط به داشتن قدرت استقلالی درونزایی عنوان کرد و گفت: این امکان در ایران وجود دارد و می‌توانیم آن را محقق کنیم. البته زیباترین خاطره‌ام در دیدار با مقام معظم رهبری بود که فرمودند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انقلابی است و باید انقلابی بماند و از عملکرد ما اظهار رضایت کردند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سخت‌ترین خاطره سال 94 یکی نیست و در هر تشییع جنازه شهدای حرم تلخی به مذاق ما اضافه می‌شود. 

شمخانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهار نظر رئیس جمهور درباره ممنوع‌التصویری دولت اصلاحات  پاسخی به خبرنگاران نداد و از  پاسخ دادن به این موضوع صرفنظر کرد. 

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا