پیش بینی افزایش تقاضای فولاد در سال ۹۵

پیش بینی افزایش تقاضای فولاد در سال ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش بینی کرد: با توجه به فعال شدن طرح های عمرانی و ساخت و ساز، تقاضای مصرف فولاد در کشور طی سال 95 افزایش می یابد.

به گزارش ماین نیوز، سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به خارج شدن طرح های عمرانی و ساخت و ساز در فضای پسا برجام از حالت انتظار و فعال شدن آنها در سال آینده، پیش بینی می شود تقاضای خفته برای فولاد کشور در سال 95 بیدار شود.

وی ادامه داد: همگام با این شرایط، فولادسازان باید آمادگی پاسخگویی به افزایش تقاضای بازار و تامین نیاز مصرف کنندگان فولاد را داشته باشند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه قیمت شمش و محصولات فولادی طی ماه های گذشته به دلیل رکود بازار، از نقطه سر به سر تولیدکنندگان نیز عبور کرده بود و حتی برخی کارخانه ها مجبور به تعطیلی شدند، تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی بین تولیدکنندگان در انجمن و عزم جدی آنها برای خروج از رکود، به نظر می¬رسد دوران زیان دهی تولیدکنندگان فولاد رو به اتمام است و در ماه¬های آتی، شاهد انسجام بیشتر کارخانجات فولادی و هماهنگی بیشتر آنها در راستای مدیریت بازار داخلی و صادراتی فولاد باشیم.

وی افزود: به دلیل تصمیمات دولت چین برای کاهش ظرفیت مازاد تولید فولاد خود، روند نزولی قیمت شمش و محصولات فولادی طی چند هفته اخیر متوقف و نشانه¬هایی از بهبود بازار در روزهای اخیر نمایان شده و در برخی محصولات، این روند حرکت صعودی داشته است.

خلیفه سلطانی اعلام کرد: تأثیر این اتفاق در بازارهای داخلی ایران هم مشهود شده است به طوری که بازار فولاد کشور در حال آغاز یک روند با ثبات در راستای روندهای قیمتی جهانی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا