در رینگ داخلی بورس انرژی رقم خورد؛

بیش از 5 میلیون لیتر تقاضا برای حلال 402

بیش از 5 میلیون لیتر تقاضا برای حلال 402

از نکات حائز اهمیت معاملات روز سه شنبه می‌توان به تقاضای بالای خریداران رینگ داخلی برای حلال‌های 402 اصفهان و کرمانشاه در عرضه‌های روز جاری و عرضه‌های مازاد اشاره کرد به طوریکه در مجموع تقاضایی بالغ بر 5 میلیون لیتر به ثبت رسید.

 

در جریان معاملات روز ‌سه‌شنبه‌ 18 اسفند 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای متانول پتروشیمی‌های شیراز و فن‌آوران، حلال 402 پالایش نفت اصفهان، حلال 410 پالایش نفت آبادان و پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی و گاز مایع پالایشگاه‌های نفت آبادان، اصفهان، شازند و تهران در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کل معاملات صورت گرفته در بازار فیزیکی بورس انرژی اعم از عرضه ‌های عادی و عرضه ‌های مازاد معادل 4487 تن به ارزشی بالغ بر 34 میلیارد و 883 میلیون ریال بود.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به تقاضای بالای خریداران رینگ داخلی برای حلال‌های 402 اصفهان و کرمانشاه در عرضه‌های روز جاری و عرضه‌های مازاد اشاره کرد به طوریکه در مجموع تقاضایی بالغ بر 5 میلیون لیتر به ثبت رسید.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در تمامی نمادهای فعال، 97 قرارداد به ارزشی بالغ بر 1 میلیارد و 241 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در جریان معاملات روز سه شنبه بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 10 قرارداد معادل 240 مگاوات ساعت به ارزش 68 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 19 فروردین 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 22 اسفند 94 متوقف شدند.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران قریب به 36 میلیارد و 192 میلیون ریال شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (‌چهارشنبه 19 اسفند ماه 94)، در کنار معاملات مستمر بازار مشتقه بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402، 404 پالایش نفت تبریز، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 404، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، بوتان، پروپان، برش سنگین و گاز مایع پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت تبریز به مقصد ارمنستان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا