معاون قضایی دادستان کل کشور:

رهبری از کارگزاران محیط زیست ناراضی هستند/ نمایندگان برای تصرف انفال قانون تصویب می‌کنند

رهبری از کارگزاران محیط زیست ناراضی هستند/ نمایندگان برای تصرف انفال قانون تصویب می‌کنند

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان این که رهبری از کارگزاران محیط زیست ناراضی هستند گفت برخی نمایندگان مجلس برای تصرف انفال قانون تصویب می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد حشمتی در دهمین هم‌اندیشی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به این‌که سه نوع نگاه به محیط زیست در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه یک نوع آن نگاه به محیط زیست صرفا سوءاستفاده و بهره‌برداری است، بعضی‌ها وقتی از محیط زیست صحبت می‌شود فکرها به سمت کُرات دیگر می‌رود اما محیط زیست محل زندگی و فعالیت‌های دیگر است.

وی ادامه داد: گروهی معتقدند این‌که چه بلایی سر محیط زیست می‌آید به بشر ربطی ندارد و انسان این اختیار  را دارد که هر بلایی سر محیط زیست بیاورد.

وی با تاکید بر این‌که با تروریسم محیط زیست مواجه هستیم، گفت: تروریست های محیط زیست خیلی بدتر از تروریست‌ها عمل می‌کنند و به جان منابع طبیعی و سواحل افتاده‌اند.

وی با اشاره به این‌که نگاه دوم به محیط زیست این است که هم استفاده ببریم و هم استفاده برسانیم، افزود: دراین نگاه بهره‌بردار در عمل به تعهداتش کوتاهی می‌کند، در طرح‌های بهر‌ه‌برداری 10 ساله از جنگل‌های کشور که به ظاهر قانونی است بر سر منابع ملی بلا آورده و در این وضعیت مسئولان فقط می‌کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه با بیان این‌که نگاه سوم محیط زیست را مقدس می‌داند و می‌گوید باید آنرا حفظ کرده و نگذاریم خسارتی به آن وارد شود.

حشمتی با اشاره به این‌که مبنای ما برای برخورد با زمین‌خواری و اخلال گران فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اصل 50  قانون اساسی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دلیل عملکرد ناصحیح و وضع موجود به شدت از کارگزاران محیط زیست ناراحت هستند.

وی با تاکید بر این‌که در این بخش کمبود قانونی نداریم که نتوانیم با اخلال‌گران محیط زیست برخورد کنیم، بیاان کرد: ایراد این است که فهم و درک مشترک از موضوع نداریم هر کس مسیر خودش را می‌رود و با یکدیگر هیچ تلاقی پیدا نمی‌شود و ضعف مفرط موجود است.

وی با تاکید بر این‌که باید با مسئولان سهل‌انگار برخورد شود، چراکه به نظام خسارت وارد می‌شود،‌ تصریح کرد: به دلیل این سهل‌انگاری هزاران هکتار اراضی بِکر کشاورزی به ویلا و تالار تبدیل شده است، همچنین زمین‌های کشاورزی به خوش‌نشین‌های خارج از کشور فروخته شده است.

وی با اشاره به این‌که با شرایط موجود به راحتی چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد، گفت: خسارت‌ها به محیط زیست از قِبل نمایندگان مجلس است، متاسفانه هر کجا زمین بِکری است برخی نمایندگان مجلس دست می‌گذارند و از اسپانسرهای خود برای تصرف آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضا برخی نمایندگان برای تخریب و تصرف انفال و سرمایه‌های نظام قانون تصویب می‌کنند.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا