افزایش ۱۴ درصدی مزد

حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۸۱۲ هزار تومان شد

حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۸۱۲ هزار تومان شد

جلسه شورای عالی کار در حالی شب گذشته با حضور نمایندگان کارکنان، کارفرمایان و دولت تشکیل جلسه داد که دستمزد بیش از 11 میلیون کارگر را ساعت 2.5 بامداد تعیین کرد. در سال ۹۵ دستمزد کارگران ۸۱۲هزار و ۱۶۴ تومان برای تمام سطوح شد که افزایش ۹۹هزار و ۷۳۹ تومانی نسبت به مزد سال ۹۴ را ثبت کرد.

اقتصاد ایران آنلاین-جلسه شورای عالی کار در حالی شب گذشته با حضور نمایندگان کارکنان، کارفرمایان و دولت تشکیل جلسه داد که دستمزد بیش از 11 میلیون کارگر را ساعت 2.5 بامداد تعیین کرد.
 
دستمزد سال آینده کارگران 14 درصد برای تمام سطوح افزایش یافت و سایر مولفه های حقوقی افزایش یا کاهشی نسبت به سال قبل نداشت هاست.
 
بر این اساس بن خواروبار ثابت همان 110هزار تومان سال گذشته و حق سنوات نیز همان رقم سال 94 است. حق مسکن نیز نسبت به سال قبل تغییری نداشته است اما در سال قبل حق مسکن به 40 هزار تومان افزایش یافته بود که کارفرمایان این مصوبه را اجرایی نکردند و تنها 20 هزار تومان بابت حق مسکن به کارگران پرداخت کردند.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار به تسنیم گفت کارفرمایان وعده داده اند امسال این مصوبه را اجرایی کنند که بر این اساس بابت حق مسکن 40 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
 
با این اوصاف با افزایش 14درصدی دستمزد کارگران امسال از 712هزار و 425 تومان به 812هزار و 164 تومان برای سال 95 رسید.
 
به گزارش تسنیم،بر اساس این گزارش حق پایه سنوات روزانه 1 هزار تومان، حق اولاد/ فرزند 81.216 هزار تومان شده است که این دو رقم نیز نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.
 
بر این اساس جمع دریافتی افراد مجرد 972.165 هزار تومان و افراد متاهل با یک فرزند 1053.38 هزار تومان و حداقل مزد روزانه 27.072 هزار تومان شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا