۲۰ هزار یوروهای ایرانیان که دیگر در جیب ترکیه‌ای‌ها نمی‌رود

۲۰ هزار یوروهای ایرانیان که دیگر در جیب ترکیه‌ای‌ها نمی‌رود

رئیس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان از تولید رادیو دارو در شرق ایران و در بیمارستان رضوی خبر داد و گفت: بیماران کشورمان با بهره‌گیری از این داروها دیگر مجبور نیستند با رفتن به ترکیه و دُبی برای هر سفر درمانی ۲۰ هزار یورو هزینه کنند.

به گزارش نامه‌نیوز، پروفسور علی گرجی از موفقیت تولید رادیو دارو در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی خبر داد و اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌های غربی‌ها با همت متخصصان کشورمان تولید رادیو دارو در این بیمارستان محقق شد.

رئیس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان با تاکید بر اهمیت تولید رادیو داروها در کشور که بیماران بسیاری نیز به آن نیازمند هستند، عنوان کرد: این در حالی است که بیماران کشورمان مجبور هستند برای بهره گیری از این خدمت به کشورهای منطقه از جمله ترکیه و دُبی سفر کنند و متقبل هزینه‌های 20 هزار یوروریی شوند.

گرجی با اشاره به اینکه شاید رادیو دارو در تهران نیز صورت می‌پذیرد ولی تولید این رادیو دارو در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی با کنترل کیفیتی مناسب و براساس آخرین استانداردهای جهانی صورت می‌پذیرد.

جزئیات آغاز تولید رادیو دارو در شرق ایران

همچنین در این راستا سعید هاشم‌زاده - مدیر عامل بیمارستان رضوی از آغاز تولید رادیو دارو در بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان خبر داد و عنوان کرد: با استعانت از خداوند متعال و توجهات حضرت امام رضا(ع)، علیرغم تمامی تحریم‌ها و سایر مشکلاتی که برای دستیابی به این تکنولوژی پیشرفته تشخیصی ـ درمانی وجود داشت، در 6 اسفندماه جاری موفق به راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده حلقوی و به دنبال آن تولید رادیودارو در بیمارستان رضوی شدیم.

مدیر عامل بیمارستان رضوی ادامه داد: چهار بیمار با رعایت تمام ضوابط و استانداردهای جهانی، با تزریق رادیوایزوتوپ در مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان با موفقیت تحت PET اسکن قرار گرفتند.

هاشم‌زاده در خصوص نحوه راه‌اندازی سیکلوترون گفت: مراحل نصب، راه‌اندازی و کنترل سیستم پیچیده و پیشرفته سیکلوترون، توسط متخصصین ایرانی و با همکاری تیم‌های تخصصی از آلمان، اتریش و ایتالیا انجام گرفت و در حال حاضر سیستم تولید رادیوداروها در بیمارستان رضوی مشهد به‌طور فعال در خدمت بیماران و مراجعه‌کنندگان است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی در ادامه گفت: باید اعلام کنم که در حال حاضر سیکلوترون بیمارستان توانایی تولید داروی مورد نیاز برای سایر مراکز PET اسکن کشور را دارد و آمادگی دارد در این راستا با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر ارگان‌ها همکاری کند.

هاشم زاده در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه نیز توضیح داد: دستگاه سیکلوترون با استفاده از انرژی الکترومغناطیس، ذرات باردارِ شتاب‌دار تولید می‌کند. این ذرات طی فرایندهای مختلف به رادیوایزوتوپ‌های با نیمه عمر کوتاه که برای انجام PET‌ اسکن ضروری است؛ تبدیل می‌شوند. علاوه بر دستگاه سیکلوترون، هات‌سل‌ها و آزمایشگاه کنترل کیفی و تجهیزات وابسته به آن نیز که برای ایمنی بیماران نقش حیاتی را بازی می‌کنند، راه‌اندازی شده است؛ که باید بگویم آزمایشگاه کنترل کیفی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیکلوترون بیمارستان رضوی است.​
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا