۳ کشته و مجروح در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان

۳ کشته و مجروح در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان

فولاد نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کشته و مجروح شدن سه کارگر یک معدن در منطقه طزره دامغان خبر داد.

به گزارش«فولاد نیوز»، اسماعیل غنیان اظهار داشت: برخورد شدید واگن حاوی زغال در معدن زغال‌سنگ با سه کارگر این معدن سبب کشته شدن دو تن از این کارگران و مجروح شدن یک تن دیگر آنان شد.
وی با اشاره به علت‌های وقوع این حادثه تصریح کرد: بی‌دقتی کارگران این معدن سبب بروز این حادثه و مرگ دو کارگر این معدن شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: بسته نبودن سیم بکسل به واگن زغال سبب شد تا این واگن به‌شدت با کارگران برخورد کرده و این فاجعه را به بار بیاورد.
غنیان عنوان کرد: این واگن که در حال ورود به معدن بوده است به‌سبب متصل نبودن به سیم بکسل با کارگران مذکور برخورد کرده که دو تن از این کارگران در دم جان باخته و یک نفر دیگر از آنان مجروح شده به مرکز درمانی انتقال یافت.
وی با اشاره به اینکه کارگر مجروح هم‌اکنون در بیمارستان ولایت دامغان بستری است عنوان کرد: مداوا روی این کارگر هم‌اکنون در حال انجام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به زمان و مکان دقیق وقوع این رویداد خاطرنشان کرد: این حادثه صبح امروز در تونل شماره 30 منطقه طزره دامغان رخ داده است.
غنیان با اشاره به لزوم رعایت همه موازین و مقررات ایمنی کار از سوی کارگران و کارفرمایان تصریح کرد: کارگران باید همه موارد ایمنی را در هنگام کار رعایت کرده و کارفرمایان نیز باید استانداردهای لازم کار را در محیط کار فراهم کنند.
وی با اشاره به لزوم افزایش نظارت بر رعایت این دو اصل از افزایش بازدیدهای نظارتی و کنترلی این اداره بر کارگاه‌های تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: ایمنی و جان کارگران نخستین اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا