توصیه سازمان هواپیمایی: از سایت‌های ناشناس بلیط هواپیما نخرید / آغاز پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه

توصیه سازمان هواپیمایی: از سایت‌های ناشناس بلیط هواپیما نخرید / آغاز پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه

اقتصاد > صنعت - سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پروازهای نوروزی در ۲۵ اسفندماه خبر داد و ملاک عملکرد شرکت‌های هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر روابط عمومی اين سازمان ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیرمجاز  اظهار کرد: خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت‌های مربوط به شركت هواپیمایی فعال مجازاست و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی كشوری نیست.

وی به لزوم اجرای دستورالعمل حقوق مسافر توسط شركت های هواپیمایی اشاره كرد و ادامه داد: سازمان هواپیمایی كشوری ملاك عملكرد شركت های هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها می‌داند.

جعفرزاده با بیان اینكه اكیپ های نظارتی در ایام نوروز افزایش خواهد یافت تأكید كرد: سازمان هواپیمایی كشوری در راستای نظارت‌های دقیق بر فروش بلیت هواپیما به خصوص در ایام پیك سفر كه تقاضا بیشتر است، تلاش می‌كند بررسی‌های جامعی داشته و برای جلب رضایت مسافران تمام تمهیدات خود را بكار گیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: همچنین شركت های هواپیمایی ملزم هستند جهت تنویر افكار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، نسبت به اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف، مسافران را از وضعیت تاخیرات احتمالی و یا كنسلی پرواز مطلع كنند.

وی همچنین تاكید كرد: شركت های هواپیمایی باید به منظور سهولت دسترسی نرخ های بلیط پروازها در مسیرهای مختلف، لیست نرخ های آنالیز شده و نهایی را از طریق وب سایت های رسمی شركت هواپیمایی مربوطه و یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.

او در ادامه ضمن تاكید بر ضرورت اجرائی شدن توصیه های دفتر نظارت سازمان هواپیمایی كشوری در امر اطلاع رسانی گفت: روابط عمومی ها همواره متقاضیان را از خرید بلیت هواپیما از مراكز غیر معتبر منع كرده و از درج نرخ بلیت و داشتن لوگوی شركت اطمینان حاصل كنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری در ادامه از مسافران خواست؛ جامدان فرودگاه را از وجود اشیاء و سایل قیمتی خود قبل از تحویل مطلع نمایند.

وی در پایان از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواستار شد: نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراكز و سایت های غیر مجاز خودداری كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده توسط شركت های هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی كشوری كهلیست دفاتر مجاز بر روی سایت سازمان هواپیمایی كشوری به نشانی www.cao.ir، قابل مشاهده است می توانند با شماره تلفن های ۶۱۰۲۲۳۵۵ دفتر ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایت سازمان هواپیمایی كشوری تماس بگیرند تا نسبت به برخورد با آنها اقدام شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا