ادعای جدید فولکس واگن برای تاخیر افشای رسوایی آلایندگی

ادعای جدید فولکس واگن برای تاخیر افشای رسوایی آلایندگی

وکلای فولکس واگن در یک دادگاه آلمانی اعلام کردند تاخیر این شرکت در اعلام تقلب در تستهای آلایندگی آمریکا، حرکت مشروعی برای توافق با رگولاتورها و محدود کردن هزینه‌های این رسوایی بود.

به گزارش ایسنا، بزرگترین خودروساز اروپا سوم سپتامبر سال گذشته به رگولاتورهای آمریکایی اعلام کرد از نرم افزار غیرقانونی در موتور خودروهای دیزلی استفاده کرده که آلایندگی آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می‌دهد با اینهمه این موضوع تا 18 سپتامبر علنی نشد.

تاخیر مذکور باعث شده سهامداران متعددی به دادگاه منطقه ای آلمان در برونزویک شکایت کرده و مدعی شوند فولکس واگن برای مطلع کردن آنها از تقلب به کندی عمل کرده است.

شرکت حقوقی گوهمان در یک گزارش 113 صفحه ای که 29 فوریه به دادگاه ارایه کرد، اعلام کرد این تاخیر با هدف فراهم شدن فرصتی برای رسیدن به توافق با رگولاتورهای آمریکایی صورت گرفت و اگر این موضوع علنی می‌شد مذاکرات به خطر می‌افتاد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت حقوقی اعلام کرد مدیریت فولکس واگن در این مورد کاملا منطقی عمل کرده زیرا توافق با رگولاتور تبعات اقتصادی قابل ملاحظه ای به همراه نداشت و تاخیر در افشای این تقلب با هدف سرپوش گذاشتن بر نقض مقررات آمریکا انجام نگرفت.

اقرار فولکس واگن به نصب نرم افزاری غیرقانونی در 11 میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان به فروش رفته اند، میلیاردها یورو از ارزش بازار این شرکت کاست و مارتین وینترکورن، مدیرعامل باسابقه فولکس واگن را وادار کرد از سمت خود استعفا کند.

این شرکت همچنان سرگرم مذاکره با رگولاتورهای آمریکایی درباره نحوه اصلاح خودروهای آلاینده در این کشور است و از سوی وزارت دادگستری آمریکا هدف یک شکایت 48 میلیارد دلاری بابت نقض قوانین محیط زیستی قرار گرفته است.

فولکس واگن قصد دارد نتایج تحقیقات داخلی درباره این رسوایی را که توسط شرکت حقوقی آمریکایی جونز دی انجام شده است در نیمه دوم آوریل منتشر کند.

این شرکت اعلام کرده است مدیران و اعضای هیات نظارت از این تقلب اطلاعی نداشته‌اند اما هفته گذشته اعلام کرد وینترکورن درباره مشکلات مربوط به تستهای آلایندگی آمریکا در سال 2014 هشدار دریافت کرده بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا