معاون وزیر شهرسازی خبر داد

ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای فاقد متقاضی

ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای فاقد متقاضی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی به تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: با اجرای این ابلاغیه به هیچ وجه افزایش قیمت در نرخ واحدهای مسکن مهر نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی از ابلاغ دستورالعمل نهایی درباره تعیین تکلیف واحدهای فاقد متقاضی در سراسر کشور به استان‌ها خبر داد و گفت: در پی مصوبه دولت محترم تدبیر و امید در خصوص تعدیل شرایط متقاضیان مسکن مهر دستورالعمل اجرایی مربوطه از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال جاری به استان‌های کشور ابلاغ شد. به دنبال این ابلاغیه تمامی ادارات کل راه و شهرسازی (در مورد شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (درمورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار (محلی یا سراسری) به منظور اطلاع رسانی جهت مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع رسانی (سایت اینترنتی) مربوط اقدام کنند.

مهرآبادی در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی مرحله اول، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان متأهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل ۳۵ سال سن) که از تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند اقدام کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین تأکید کرد: در صورت پایان این مدت و وجود واحدهای فاقد متقاضی وضعیت مجددا بررسی و شرایط جدید اعلام خواهد شد.

وی در این‌باره اضافه کرد: سامانه‌های ثبت نام در این مدت تا زمان تکمیل ظرفیت واحدهای هر استان باز بوده و به محض تکمیل و تمام شدن واحدها به صورت خودکار بسته خواهد شد.

مهرآبادی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان موضوع این دستور العمل نیز بر طبق همان روش جاری ثبت نام طرح مسکن مهر است افزود: افتتاح حساب به شیوه موجود و به نام متقاضی در بانک عامل و پرداخت سهم‌آورده وی حسب مورد به میزان حداقل ۵۰ درصد مبلغ تقریبی آورده نقدی (ظرف مدت ۷ روز از تاریخ اعلام ) و پرداخت مابقی آن در موعد مقرر با رعایت قواینن و مقررات مربوطه الزامی است.

به گفته وی در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد مبلغ آورده متقاضی متناسب با پیشرفت فیزیکی خواهد بود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تکذیب خبر منتشر شده در سایر خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به دنبال این ابلاغیه به پایگاه خبری وزارت شهرسازی اعلام کرد: این مسئله بدون شک صحت ندارد، این دستورالعمل طی چندین جلسه با حضور دستگاه‌های ذیربط، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت امور مسکن و ساختمان و همچنین تعدادی از مسئولین استانی بررسی و اعلام شده است.

مهرآبادی در این‌باره تأکید کرد: از آنجایی که این واحدها اعتبار دولتی نداشته و با هزینه مردم و تسهیلات بانکی ساخته می‌شوند و همچنین به صورت مزایده به فروش نخواهند رسید پس بدون شک هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و به همان هزینه تمام شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا