اندونزی از ایران ال.پی.جی می‌خرد

اندونزی از ایران ال.پی.جی می‌خرد

نماینده اندونزی در اوپک گفت: این کشور در آینده ای نزدیک قراردادی برای واردات میعانات و ال پی جی از ایران منعقد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هیاتی از مقامات اندونزی این هفته برای مذاکره درباره تعدادی از قراردادهای انرژی به ایران سفر می‌کنند و این امید وجود داشته که یک قرارداد کوتاه مدت برای واردات روزانه 120 هزار بشکه نفت خام ایران برای پالایشگاهی در جاوه مرکزی منعقد شود.

ویدهیاوان پراویراتماجا نماینده اندونزی در اوپک گفت: امضای قرارداد واردات نفت خام از ایران در حال حاضر بعید است زیرا اقتصاد اندونزی برای پالایشگاههای خود به نفت شیرین نیاز دارد نه نفت ترش ایران.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اندونزی روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت وارد می‌کند و از این مقدار روزانه 125 هزار بشکه نفت ترش از عربستان وارد می‌شود، افزود: ما تقاضای کمی برای نفت خام داریم.

پراویراتماجا افزود: قبل از اینکه اندونزی بتواند قرارداد واردات ال پی جی و میعانات از ایران را امضا کند، دولت اندونزی باید نحوه انتقال پول به ایران را بررسی کند.

وی از اشاره به جزئیات بیشتر درباره این قرارداد خودداری کرد.

پراویراتماجا گفت: مشخصا اندونزی به چند منبع انرژی نیاز دارد و فکر میکنم ال پی جی یکی از بزرگترین آنها است. ایران ال پی جی زیادی دارد و اگر آنها قیمت بهتری به ماه پیشنهاد دهند، ما فورا از آنها خرید خواهیم کرد.

جوکو ویدو رئیس جمهور اندونزی که در حاشیه کنفرانسی در جاکارتا با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد گفت که از سازمان تنظیم مقررات بانکی اندونزی خواسته است که با توجه به لغو تحریم‌ها با ایران برای از سر گیری روابط بانکی همکاری کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا