نعمت‌زاده اعلام کرد

امضای 10 قرارداد صنعتی در زمان پسابرجام

امضای 10 قرارداد صنعتی در زمان پسابرجام

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از اجرای برجام تا دو - سه روز پیش، 10 مورد از قرار‌داد‌ها فقط در بخش صنعت امضاء شد و توافق امضا شده برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران حداقل 30 درصد و حداکثر 80 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه افتتاح کارخانه نورد و فولاد بافق در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: این‌طور نیست که بگوییم امروز برجام رسمیت پیدا کرده و فردا درها باز شود، چرا که برای ارتباط بین دو انسان هم مدتی زمان نیاز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنعتگران می‌دانند که یک قرار‌داد، چندین ضمائم دارد. البته بعضی‌ از قراردادها از ماه‌های قبل شروع و بعد از برجام به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه ایران از نظر معادن نسبتا غنی است و از بسیاری کشورها شرایط‌ بهتری دارد، گفت: از نظر ذخایر معدنی رتبه دوم را داریم، البته بعضی‌ها می‌گویند رتبه سوم که باید لیاقت بهره‌برداری از این ذخایر را داشته باشیم تا صنایع مرتبط و پایین‌دستی‌اش احیاء کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کارخانه نورد و فولاد بافق اظهار امیدواری کرد هرچه سریع‌تر همه واحدهای مربوطه در این بخش فعال شوند، چون حمل شمش به اینجا درست نیست و بهتر است کاری که در آهن اسفنجی شروع شده تمام شود و ریختگری و شمش را همینجا داشته باشیم.

نعمت‌زاده تشریح کرد: در مورد تولید گندله هم مجوز داده‌ایم که بخش خصوصی باید همت کند و کار را انجام دهد. اگر نیاز باشد، مطمئنا از طریق صندوق‌های توسعه‌ مالی یا از راه‌های دیگر کمک می‌کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا