وزیر نیرو:

یزدی‌ها یک سوم کمتر از میانگین کشوری برق مصرف می‌کنند

یزدی‌ها یک سوم کمتر از میانگین کشوری برق مصرف می‌کنند

وزیر نیرو یکی از هنرهای مردم یزد را مدیریت مصرف خواند و اظهار کرد: مصرف برق در استان یزد یک سوم کمتر از میانگین کشور است.

به‌ گزارش خبرنگار ایسنا یزد، حمید چیت‌چیان در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با اشاره به حضور حماسی مردم در هفتم اسفند و سخنان رییس‌جمهور در یزد، پیروز این میدان را مردم دانست و اظهار کرد: مردم آگاهانه در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند و نشان دادند که با حضور خود سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

وی با بیان این که هم‌اکنون موضوع آب برای همه نقاط کشور یک چالش اساسی شده است، ادامه داد: در این چالش به ‌طور ویژه فلات مرکزی که استان یزد هم جزو آن است، رنج می‌برد و این مسئله ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

چیت‌چیان با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های آب، گفت: هم‌اکنون طرح انتقال آب از جنوب کشور به فلات مرکزی با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه در دست انجام است و این کار تحول بزرگی در تامین آب استان‌های مرکزی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح، در کنار خلیج فارس، آب دریا نمک‌زدایی شده و با 700 کیلومتر خط لوله برای استان یزد و کرمان برای صنعت و آب شرب تامین می‌شود.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در بخش تولید برق خوشبختانه استان یزد یکی از مراکز مهم و اصلی تولید برق است، گفت: در حال حاضر دو هزار مگاوات نیروگاه در استان در حال ساخت است که یکی از این نیروگاه‌ها با دو واحد گازی در این سفر افتتاح شد.

وی یکی از هنرهای مردم یزد را نیز مسئله مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: مصرف برق در استان یزد یک سوم کمتر از میانگین کشور است و میزان اتلاف برق نیز در استان حدود پنج درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

چیت‌چیان ادامه داد: با نگاهی به کشورهای موفق می‌بینیم که منشا ثروت آنان در نحوه مصرف منابع مختلف اعم از آب و برق است.

محمدعلی شاه حسینی فرماندار اشکذر هم در این نشست مهم‌ترین موضوع برای یزدی‌ها را آب دانست و گفت: میانگین بارش در شهرهای این استان 39 میلی‌متر است ولی در زمان حاضر برخی از روستاهای اشکذر همچون روستای خضرآباد، آب‌رسانی سیار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 80 درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می‌شود اما بخشی از صنایع این شهر در تامین برق دچار مشکل هستند که امیدواریم با این سفر، مشکل برطرف شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا