کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت کالا در سال ۹۴

کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت کالا در سال ۹۴

بررسی آمار ترانزیت کالا از مرزهای کشور در ۱۱ ماه اخیر و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که امسال میزان ترانزیت ۱۰.۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان این‌که در 11 ماهه سال 94 بالغ بر 10میلیون و 238هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مجموع کالاهای ترانزیت شده 4میلیون و 340 هزار  تن را مواد نفتی و 5 میلیون و 897 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل دادند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندرعباس با 2میلیون و 963هزار تن معادل 9 / 28 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویز خان با 7 / 23 درصد، بازرگان با 3 / 11 درصد و باشماق با  4 / 10 درصد و در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با 3 میلیون و 142هزار تن معادل   7 / 30 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 2 / 10 درصد،  لطف‌آباد با  7  درصد و سرخس با  8 / 6  درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیونهای حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 466هزار دستگاه تعداد سفر کامیونهای حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 297 هزار دستگاه معادل 64 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیتها از کشور حمل شده است.

به گزارش تسنیم این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته  11 میلیون و 281 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده بود. این مسئله نشان می‌دهد در 11 ماه امسال میزان ترانزیت کالا از مرزهای کشور 10.18 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا