وزیر ارتباطات در پاسخ به تسنیم:

تعمیر شبکه فیبرنوری حاشیه جاده‌ها را خودمان مستقل انجام می‌دهیم

تعمیر شبکه فیبرنوری حاشیه جاده‌ها را خودمان مستقل انجام می‌دهیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از ایجاد ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری میان شهرها و استان‌ها خبر داد و گفت: از این پس تعمیرات شبکه فیبرنوری توسعه یافته در حاشیه جاده ها و شهرها بدون پیگیری از سازمان محیط زیست انجام می شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت معتقدند با مشکلاتی در توسعه فیبر در حاشیه جاده ها مواجه هستند، در این راستا توافقی برای برداشتن مشکلات از پیش روی امور توسعه ای با سازمان محیط زیست داشته اید؟ گفت: برای توسعه شبکه زیرساخت کشور دو قرار‌داد به امضاء رسیده است که از آن در قالب پروژه نور2 یاد می‌شود و در ارتباط با شبکه فیبرنوری است.

وزیر ارتباطات افزود: این شبکه تنها در مسیرهای بین شهرها و استان‌ها ایجاد خواهد شد و کابل‌کشی در بخش درون‌شهری به بخش خصوصی، شرکت‌های FCP و ایرانیان نت سپرده شده است. طبیعی است در این زمینه باید محافظت‌هایی از شبکه فیبر نوری صورت گیرد و در صورت ایجاد مشکل در این شبکه امکانی برای تعمیر آن وجود داشته باشد که معمولا در تمام دنیا هم این مورد درحاشیه جاده‌ها صورت گرفته و چنین شبکه‌ای در حاشیه جاده‌ها ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: البته پیش از این هم در موارد متعددی حفاظت‌ها صورت می‌گرفت و در صورت ایجاد مشکل همکاران ما موضوع را به ما انتقال می‌دادند تا ما این مساله را از سوی مدیران سازمان محیط زیست پیگیری کنیم، اما پس از این در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به امضاء رسیده امکانی ایجاد می‌شود که این موضوعات بدون پیگیری برطرف شود.

علی‌اصغر عمیدیان هم در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رصد امواج ماهواره ای را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: معمولا در یک سیکل سه ماهه اطلاعات مربوط به تمام کشور در زمینه تشعشعات موبایلی اسکن شده و هر نقطه‌ای که آلودگی آن بیش از استاندارد باشد، آنالیز شده و منبع ایجاد آلودگی کشف می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بررسی‌ها گویای آن است که معمولا خطای انسانی باعث برخی تداخلات می‌شود که پس از رصد‌کردن این نوع اختلالات رفع می‌گردد و اگر هم به غیر از خطای انسانی منبعی برای آلودگی‌های ایجاد شده وجود داشته باشد مساله با کمک مسوولان ذیربط حل می‌شود.

وی افزود: در گذشته یک مورد وجود داشت که رفع نشده بود، اما از سال گذشته این موضوع هم برطرف شده و در کشور مشکل خاصی در این زمینه وجود ندراد.

او خاطر نشان کرد: از سوی دیگر نتایج پایش‌ها نیز به‌طور فصلی به اطلاع مسوولان مربوطه رسیده است.

معصومه ابتکار هم درباره رد شدن لایحه ارزیابی محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع باعث تأسف است زیرا برای توسعه پایدار ایران در تمامی زمینه ها نیازمند الگوهای جهانی نظیر ارزیابی هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه از زمان برنامه سوم توسعه این موضوع را داشته ایم ابراز کرد: طرح های بزرگی در این زمینه داریم و مدام پیگیری می کنیم، دولت خواست با این کار روال ارزیابی ها قانونمند شود.

وی افزود: این موضوع بعد از پساتحریم می توانست موجب کارآمدی سرمایه گذاری ها و ارتقای مباحث محیط زیستی شود.

او گفت: امیدواریم این موضوع در مجلس آینده اجرایی شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا