مدیرعامل منطقه آزاد ارس در پاسخ به تسنیم خبر داد

راه اندازی ایرتاکسی در منطقه آزاد ارس از اردیبهشت ۹۵

راه اندازی ایرتاکسی در منطقه آزاد ارس از اردیبهشت ۹۵

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام این که اجازه ترانزیت کالا توسط ترکیه به روسیه را نمی دهیم گفت: با توجه به پتانسیل های داخلی توانستیم خلاء ترانزیت ترکیه به روسیه را پُر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن عرب باغی در نشست خبری در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: با توجه به مسائل پیش آمده بین دو کشور ترکیه و روسیه، طرف ترکیه می خواست با استفاده از ایران بازارهای خود در کشور روسیه را حفظ کند.

وی با بیان این که ترکیه قصد داشت از ما به عنوان پل استفاده کند، تصریح کرد: اجازه این کار را به ترکیه ندادیم و توانستیم با استفاده از برنامه  ریزی های صورت گرفته و همچنین توانمندی های داخلی خلاء موجود را با محصولات تولید داخل پُر کنیم.

وی با اشاره به بحث زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد ارس بیان کرد: با کشورهای آذباریجان در رابطه با اتصال ریلی مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم حمل و نقل ریلی مسافری بین ایران و همسایگان شمالی را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر این که در بحث سرمایه گذاری در راه آهن و گمرک در هیچ کجای ایران مانند ارس کار نشده است، افزود: طرح های مربوط به حمل ونقل را در ارس اولویت بندی کرده ایم در این راستا مطالعات ساخت فرودگاه انجام شده و مجوزهای لازم آن نیز در آینده اخذ می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های ما راه اندازی ایرتاکسی با هواپیماهای 2 تا 12 نفره است تا مسافران استان های همجوار بتوانند به راحتی به ارس سفر کنند.

وی با اعلام این که ایرتاکسی ارس از اواخر اردیبهشت سال آینده راه اندازی می شود گفت: ایرلاین های داخلی این کار را عملیاتی می کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا