بهره‌برداری از پنج طرح جوار معدنی در بافق

بهره‌برداری از پنج طرح جوار معدنی در بافق

گروه معادن >سنگ آهن - پنج طرح جوار معدنی با حضور وزیر تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، کوبینگ خشک (کارخانه پرعیار سازی) سنگ آهن سه چاهون، اصلاح خطوط فراوری، احداث خطوط راه آهن فراوری چغارت با هدف حمل مواد سنگ آهن از طریق خط ریلی به معدن چغارت، دو مخزن ذخیر آب طرح‌های جوار معدنی و زمین چمن کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از جمله این طرح هاست که با حضور ربیعی بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از یکهزار و ۸۵۰ ریال سرمایه گذاری شده است وبا بهره برداری از این طرح‌ها بالغ بر ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

در طرح اصلاح خط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، عیار سنگ آهن از ۶۶ درصد به ۶۷. ۵ درصد افزایش می‌یابد و پیش نیاز خوراک کارخانه فولاد و گندله سازی را تامین می‌کند.

ظرفیت تولید سالانه کارخانه فرآوری اصلاح خط معدن چغارت بافق سه میلیون تن سنگ آهن پرعیار است که با برنامه ریزی و تجهیزات جدید نصب شده، این میزان تولید تا ۴. ۵ میلیون تن قابل افزایش می‌باشد.

برای ساخت و راه اندازی این کارخانه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق سرمایه گذاری شده است.

طرح گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون بافق نیز در سفر یک روزه وزیر تعاون مورد بازدید قرار گرفت. مجری این طرح، شرکت ژاپنی است که با مشارکت شرکت NFC چین و شرکت داخلی، با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی با آهنگی پر شتاب در حال اجراست.

سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۱۵۷ میلیون یورو اعلام شده که این رقم از طریق یوزانس تامین و هزینه می‌شود و محصول نهایی آن، خوراک کارخانه فولاد سازی به روش احیاء مستقیم را تامین می‌کند.

طرح گندله سازی سه چاهون بافق طبق برنامه زمان بندی تا ۳۶ ماه دیگرتکمیل می‌شود و با تکمیل و بهره برداری از این طرح ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وزیر تعاون و هیات همراه همچنین از کارخانه یک میلیون تنی فولاد بافق کسری هم بازدید کرد. این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیون یور توسط شرکت چینی و داخلی ساخته می‌شود.

کارخانه فولاد بافق کسری هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و پنجهزار و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود. کارخانه آگلو مراسیون بافق هم امروز مورد بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۸۰۰ هزار تن کلوخه آگلومره برای خوراک کارخانه فولاد کوره بلند است و برای ساخت و بهره برداری از آن یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است. هم اکنون در واحد آگلومراسیون بالغ بر ۴۲۰ نفر به کار اشتغال دارند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا