طبق تفاهم صنایع کوچک و سازمان بورس صورت می‌گیرد

تأمین مالی صنایع کوچک از طریق پذیرش در فرابورس

تأمین مالی صنایع کوچک از طریق پذیرش در فرابورس

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس با هدف تأمین مالی صنایع کوچک از طریق پذیرش در فرابورس و راه اندازی بازار هدف توسط فرابورس برای صنایع کوچک و متوسط منعقد شد.

به گزارش ایسنا، علی یزدانی - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی - در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک گفت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط می باشد.

وی با تاکید براینکه بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی در حوزه صنایع کوچک فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 37 هزار واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عارضه یابی صورت گرفته در سطح شهرکها و نواحی صنعتی، 70 درصد مشکل واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی برشمرد و از پیش بینی تدابیری جهت حمایت از این صنایع خبرداد و گفت: تامین منابع مالی یکی از راهکارهای نجات واحدهای صنعتی به شمار می رود که امیدواریم با همکاری فرابورس ساز و کار مناسبی جهت تزریق نقدینگی به این صنایع فراهم شود.

یزدانی حمایت از صنایع کوچک را در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق در فضای کسب و کار موثر برشمرد و گفت: با شناسایی واحدهای صنعتی کوچک و ورود این صنایع به فرا بورس گام های مثبتی در جهت رفع مشکل نقدینگی صنایع، ایجاد و تثبیت اشتغال برداشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه بازار فرابورس می تواند نقدینگی را به بخش صنایع کوچک تزریق کند، اظهار امیدواری کرد که با همکاری شرکت فرابورس شاهد رونق هرچه بیشتر واحدهای صنعتی کوچک در سال 95 باشیم.

در این مراسم محمد فطانت - رییس سازمان بورس واوراق بهادار - نیز به ارائه نکاتی در خصوص همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت فرابورس پرداخت و اظهار امیدواری کرد با همکاری این دو مجموعه وضعیت اقتصادی واحدهای صنعتی کوچک بهبود یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا