در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فرابورس با سازمان صنایع کوچک؛

معاون وزیر صنعت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار است

معاون وزیر صنعت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار است

تهران- ایرنا- مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را حمایت از صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: اکنون حدود ٥٠٠ شهرک صنعتی و ٣٨٥ ناحیه صنعتی داریم که حمایت از این مجموعه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی یزدانی امروز(دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: با امضای این تفاهم نامه می توان در همه مناطق کشور از جمله نواحی کمتر توسعه یافته اشتغال ایجاد کرد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ٨٧هزار واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند که حدود ٩٠ درصد آن بنگاه های کوچک و متوسط است.
وی ادامه داد: در ارزیابی صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل ایجاد این بازار و توجه به شرکت های کوچک و متوسط، تامین مالی این شرکت ها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.

** نقطه عطفی در تامین مالی شرکت های متوسط و کوچک از طریق بازار سرمایه
محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به اهمیت امضای این تفاهم نامه اشاره و ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی در بازار سرمایه باشد و فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت های متوسط و کوچک از طریق این بازار فراهم کند.
وی ادامه داد: در مدت کوتاه و با همکاری و تلاش شرکت فرابورس، مقدمات حضور بنگاه های کوچک و متوسط در بورس کشور فراهم شده است.

** تامین مالی بنگاه های اقتصادی کوچک از طریق پذیرش در فرابورس
امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران نیز با تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط از طریق فرابورس افزود: ضمن آسیب شناسی امکان ورود شرکت های تجاری و اقتصای به بورس کشور، موضوع تامین مالی شرکت های متوسط و کوچک مورد شناسایی قرار گرفت.
وی گفت: درخواست ورود به فعالیت های بورس کشور از سوی ٥٠٠ شرکت اعلام وصول شده بود که به دلیل حجم کوچک، شرایط حضور آنها در بازار سرمایه فراهم نبود.
وی افزود: با امضای این تفاهم نامه، تابلوی مستقلی برای فعالیت این شرکت ها پیش بینی شد که پس از امضای این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.
هامونی ادامه داد: تجربه بین المللی نشان می دهد این شکل از بازار توانسته در اقتصاد نقش مهمی ایفا کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا