در تهران اعلام شد:

استقبال بلغارستان از گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی با ایران

استقبال بلغارستان از گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی با ایران

معاون وزیر اقتصاد بلغارستان ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام، از گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی میان تهران با صوفیه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران،« لیو بن پتروف » امروز (دوشنبه) دردیدار با حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، قدمت 120 ساله روابط بین دوکشور را یادآور شد و خواستار استفاده از این فرصت برای توسعه روابط بین ایران و بلغارستان شد.
اسفهبدی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد، روابط بین دو کشور گسترش یابد و برپایی نمایشگاههای دوجانبه در دو کشور را خواستار شد.
وی افزود: جمهوری اسلامی مقام دوم را در اکسپوی 2015 میلان - ایتالیا توسط شرکت سهامی نمایشگاهها کسب کرد و این در شرایطی محقق شد که بیش از 37 سایت توانمند نمایشگاهی در سراسر کشور، به عرضه قابلیت ها و توانمندی های فراوان کشورمان در زمینه صادرات انواع مواد غذایی از جمله انواع میوه ، خشکبار، پسته، خرما، زعفران، صنایع دستی و ماشین آلات اقدام کردند.
اسفهبدی وجود اقلیم مناسب و شرایط آب و هوایی مطلوب و چهار فصل ایران را زمینه ای مناسب برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری در قالب برگزاری نمایشگاه های مختلف در فصول مختلف سال دانست.
حدود 66 شرکت بلغاری برای شرکت در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده اند و این کمیسیون مشترک امروز (دوشنبه) در تهران تشکیل شد.
حجم مبادلات تجاری بین تهران - صوفیه در سال های گذشته روند رو به رشد داشته و دو کشور بر ایجاد کریدور حمل و نقل بین ایران، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان تاکید دارند.
صادرات ایران به بلغارستان در سال های 2011 و 2012 به ترتیب بیش از چهار میلیون و 149 هزار یورو و افزون بر 6 میلیون و 871 هزار یورو ثبت شده و در عین حال میزان واردات نیز از این کشور بیش از 56 میلیون و 81 هزار یورو و افزون بر 17 میلیون و 925 هزار یورو بود.
مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به بلغارستان مواد پلاستیکی و پلاستیک، سوخت های فسیلی و روغن های معدنی، میوه و مرکبات، خرما مضافتی، اجزا و قطعات لکوموتیو و غیره و برخی از کالاهای وارداتی از این کشور نیز ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، غلات، تولیدات چوبی و مواد غذایی ثبت شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا