معاون نخست وزیر اوکراین تاکید کرد

آمادگی اوکراین برای توسعه سرمایه گذاری و تجارت با ایران

آمادگی اوکراین برای توسعه سرمایه گذاری و تجارت با ایران

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر اوکراین گفت: اکنون کشور ما برای توسعه همکاری ها در زمینه سرمایه گذاری و تجارت با ایران آماده است.

«گنادی زوبکو» دوشنبه در مراسم امضای سند جامع پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اوکراین در وزارتخانه جهاد کشاورزی، افزود: در 12 سال گذشته نیز اوکراین روابط خود را در زمینه های هواپیماسازی و صادرات توربین با ایران حفظ کرده بود و آنچه اکنون برای ما مهم است تشدید روابط و همکاری های دو کشور در صادرات خدمات و محصولات است.
وی گفت: همچنین در نظر داریم دو کشور بتوانند در پروژه های مشترکی انرژی، نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و کشاورزی سرمایه گذاری داشته باشند.
معاون نخست وزیر اوکراین تاکید کرد ایران و اوکراین شرکای قابل اطمینانی برای همکاری های سرمایه گذاری و تجاری هستند.
زوبکو تصریح کرد: به نظر می رسد ایران و اوکراین می توانند با ایجاد زیرساخت های مناسب شرایط را برای تقویت هواپیماسازی، تونل سازی، مترو و استفاده از جاده ابریشم برای ترانزیت کالا از اوکراین به اروپا فراهم کنند.
وی در بخش کشاورزی نیز گفت: برای ما مسائل زیرساختی بخش کشاورزی مانند ایجاد سیستم های نوین آبیاری برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری آب و تولید مهم است و امیدواریم در این زمینه نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.
جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم اقتصادی- تجاری اوکراین به شمار می رود.
در سال های 2012-2010 میلادی حجم تجارت دوجانبه بویژه صادرات اوکراین به جمهوری اسلامی ایران، افزایش یافت؛ به گونه ای که بیشترین حجم گردش کالا در سال 2012 به یک میلیارد و 237 میلیون دلار رسید.
در سال 2013 میلادی سهم ایران از جمع کل تجارت خارجی اوکراین بیش از 6/0 درصد بود (بیست و دومین کشور از جمع واردکنندگان از اوکراین).
در همین دوره از لحاظ میزان تفاوت واردات و صادرات بین شرکای تجاری خارجی اوکراین، ایران هفتمین کشور به شمار می رفت (710 میلیون و 307 هزار دلار).
سند جامع همکاری های اقتصادی تهران- کی یف در زمینه های کشاورزی، سرمایه گذاری، نفت و گاز، انرژی و بانکی امروز (دوشنبه) به امضای وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر اوکراین رسید.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا