صادرات فرش دستباف ایرانی به 80 کشور

صادرات فرش دستباف ایرانی به 80 کشور

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: هم اکنون دو سوم از فرش دستباف تولیدی ایران به 80 کشور صادر می شود.

حمید کارگر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش و گبه استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه چهار هزار تن فرش دستباف به ارزش بیش از 230 میلیون دلار از کشور صادر شد.
وی ادامه داد: انتظار می رود در گزارش آماری ماه های بهمن و اسفند شاهد رشد این میزان صادرات و رسیدن به میزان مطلوب باشیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ایران به کشورهایی از جمله آلمان، قطر، ژاپن و ایتالیا صادر می شود.
کارگر بیان کرد: پیش بینی می شود در سال 95 با لغو تحریم ها علیه ایران، بویژه بازگشایی بازار آمریکا، صادرات فرش دستباف کشور رونق بیش از پیش داشته باشد.
وی یادآور شد: ایران صدرنشین بازار تجارت جهانی در حوزه فرش دستباف است و با وجود کاهش میزان صادرات و تحریم های چند سال اخیر، در بین کشورهای رقیب مانند چین، پاکستان، هند و ترکیه، ایران همچنان بالاترین رتبه در حوزه تجارت فرش دستباف را دارد.
وی بیان کرد: فرش دستباف ایرانی میراث بزرگ و گرانبهای این مرز و بوم است و درعرصه فرهنگ و هنر سفیر هنرورزی ایران در اقصی نقاط دنیاست.
کارگر ادامه داد: از لحاظ تاریخی نیز فرش دستباف گواهی بر تاریخ و تمدن ایران اسلامی و در حوزه اشتغالزایی همیشه کمک معیشت خانوار بوده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این همیشه به عنوان صادرات مهم غیرنفتی ایران نیز مطرح و ارزآوری بسیاری در عرصه اقتصاد کلان کشور داشته است.
کارگر گفت: شمار بافندگان فرش و گبه در کشور اکنون یک میلیون نفر است که 700 هزار نفر آنها قالیباف پاره وقت و تمام وقت هستند.
وی افزود: هم اکنون 420 هزار نفر بافنده فرش در کشور زیرپوشش بیمه قرار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا