دولت برای بیمه سال آینده فرشبافان 10هزارو740 میلیارد ریال پیشنهاد کرد

دولت برای بیمه سال آینده فرشبافان 10هزارو740 میلیارد ریال پیشنهاد کرد

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده 10 هزار و740 میلیارد ریال برای سهم دولتی بیمه فرشبافان پیشنهاد کرده اند.

حمید کارگر روز دوشنبه در چهارمین جشنواره فرش و گبه دستباف استان بوشهر افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی این میزان اعتبار را کاهش ندهد و حتی بر آن بیفراید تا شمار بیشتری از بافندگان فرش در کشور زیرپوشش بیمه قرار گیرند.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی به بیمه فرشبافان نسبت به گذشته اهتمام بیشتری داشته باشد تا زمینه بیمه آنها فراهم شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: بازار آمریکا پنج سال به روی فرش ایرانی بسته بود و حال با به سرانجام رسیدن برجام، زمینه برای صادرات فرش ایرانی به این کشور فراهم شده است.
کارگر گفت: در مدت پنج سال نبود ایران در بازار فرش آمریکا، کشورهای هند و پاکستان سهم 80 میلیون دلاری ایران از بازار فرش آمریکا را بدست گرفتند و حال همگان باید برای باز پس گیری این بازار تلاش کنند.
وی افزود: در این ارتباط تولیدکنندگان فرش ایرانی باید نیاز مصرف کنندگان در آمریکا و سیر تولید در کشورهای رقیب خود مانند هند و پاکستان را رصد کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در 10 ماه نخست سال جاری چهار هزار تن فرش دستباف به ارزش بیش از 230 میلیون دلار صادر شد که این میزان صادرات عدد کمی است و باید برای افزایش آن تلاش کنیم.
کارگر ادامه داد: فرش دستباف ایرانی به واسطه اینکه ابزار و مواد اولیه آن در کشور تولید می شود ابزاری بی همتا در رونق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مزیت های صنعت فرش، فراهم بودن زمینه فعالیت در آن با سرمایه اندک و بدون نیاز به سرمایه خارجی است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا