ایمیدرو:

اسپانیا برای تولید سوخت از زغالسنگ در ایران سرمایه گذاری می کند

اسپانیا برای تولید سوخت از زغالسنگ در ایران سرمایه گذاری می کند

تهران-ایرنا- تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش زغالسنگ و احداث پالایشگاه تولید بیو اتانول بین گروه اس.ال.ام اسپانیا و شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو )، هلدینگ اسپانیایی با امضای تفاهم نامه یادشده برای تولید سوخت سازگار با محیط زیست با استفاده از زغالسنگ، در ایران سرمایه گذاری می کند.
خوان کارلوس گونزالس پرز(Juan Carlos Gonzales Pérez) مدیرعامل این گروه اسپانیایی گفت:براساس این تفاهم نامه، برای تامین خوراک پالایشگاه مربوطه، قراردادی 15 ساله برای خرید زغالسنگ حرارتی ایران امضا خواهد شد.
وی ضمن ابراز علاقه گروه متبوعش برای سرمایه گذاری در ایران اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری باهدف اجرای پروژه یاد شده در ایران را داریم و چنانچه طرف ایرانی تمایل داشته باشد، می توان به صورت شراکتی طرح را اجرا کرد.
مدیرگروه اسپانیایی یادآور شد: این طرح پس از برزیل و اسپانیا به عنوان سومین طرح است که در ایران اجرا خواهد شد.
وی گفت: خوراک ورودی این پروژه، ترکیبی از زغالسنگ حرارتی و گیاه است که با توجه به اقلیم ایران، گیاه مورد نظر انتخاب می شود.
مدیرعامل این گروه اسپانیایی ادامه داد: می توان فروش و صادارت محصول این پروژه را به بازارهای هدف برعهده گرفت و مدعی شد، برپایه بررسی های فنی و اقتصادی، اجرای این پروژه 16 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
گونزالس پرز یادآورشد: کنوانسیون محیط زیست پاریس و طرح کاهش گازهای گلخانه ای آمریکا، برنامه جایگزنی سوخت های سازگار با محیط زیست به جای سوخت های فسیلی، اهمیت بالایی در جهان پیدا کرده و کشورهای مختلف در تدارک کاهش مصرف سوخت های هیدروکربوری هستند.
مدیر عامل ال.اس.ام خاطرنشان ساخت: گروه های کارشناسی پس از تعطیلات سال نو ایران، برای بررسی شرایط سرمایه گذاری و اجرای طرح، به تهران اعزام خواهند شد.
گروه اس.ال.ام متشکل از 18 شرکت است که در زمینه فناوری های نو در تولید سوخت، نیرو و تامین زنجیره تجهیزات و ماشین آلات صنعتی فعالیت می کند.
بر اساس تفاهم نامه یاد شده، بررسی شرایط معدنی ایران برای تامین خوراک طرح، تبادل اطلاعات پروژه، ارائه گزارش توجیه فنی و اقتصادی و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری در همه بخش های معدن ایران از جمله مفاد آن است.
براساس این گزارش، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت : جمهوری اسلامی ایران تاکنون موفق به کشف سه میلیارد تن زغالسنگ شده و پیش بینی کرد با پایان عملیات جدید اکتشافی، این رقم به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: قیمت تمام شده، قابلیت صادرات و نوع گیاه مصرفی همراه زغالسنگ، از جمله نکاتی است که برای ایمیدرو در این طرح اهمیت دارد و در صورت اجرایی شدن آن، سرمایه گذار اسپانیایی می تواند معدن زغالسنگ در ایران را در اختیار بگیرد.
کرباسیان ابراز امیدواری کرد: حضور هیات کارشناسی اس.ال.ام در ایران، زمینه عملیاتی شدن این طرح را فراهم سازد.
همچنین وجیه الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو ) گفت: معادن زغالسنگ طبس در شرق و گلندرود در شمال کشور، گزینه های اولیه برای تامین خوراک طرح پالایشگاه یاد شده محسوب می شوند.
برپایه این گزارش، تفاهم نامه یاشده توسط مدیران عامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اس.ال. ام به امضا رسید.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به تازگی اعلام کرد: بخش زغالسنگ مغفول ترین و مظلوم ترین بخش معدنی کشور است و زغالسنگ امروز در دنیا فقط جنبه مصرف حرارتی ندارد، بلکه در حوزه شیمیایی نیز تنوع بهره برداری را پیدا کرده است.
به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، نسبت به شرکت های فعال زغالسنگ کم توجهی شده و آنها با مشکلات مختلف مواجه شده اند، مسایل کارگری و درکنار آن موضوع ایمنی آنها هم تحت تاثیر قرار گرفته است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا