ابتکار: آیین نامه کشت فراسرزمینی تصویب شد/مذاکره با اتاق ایران درباره «آب مجازی»

ابتکار: آیین نامه کشت فراسرزمینی تصویب شد/مذاکره با اتاق ایران درباره «آب مجازی»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آیین نامه کشت فراسرزمینی دیروز(یکشنبه) در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایرنا، معصومه ابتکار امروز(دوشنبه) در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: یکی از راهکارهای کشورها در حفظ محیط زیست، نگاه به آب به عنوان آب مجازی است؛ یعنی «میزان مصرف آب برای تولید هر کالا را محاسبه و براساس آن برنامه ریزی کنیم.»
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب برای ایران مهمترین و حساس ترین منبع حتی نسبت به منابع فسیلی و نفت است، باید این تحول اتفاق بیفتد زیرا طبیعت ایران بسیار شکننده شده و همتی از طرف همه ایرانیان می طلبد.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه آب مجازی قصد داریم با اتاق بازرگانی وارد مذاکره شویم، گفت: به طور حتم باید در تجارت، موضوع آب مجازی و تجارت آب دیده شود.
ابتکار تصریح کرد: باید با واردات کالاهای آب بر، آب وارد کشور کنیم و با جلوگیری از محصولاتی که تولید آن به آب زیادی نیاز دارد باید منابع آبی کشور را حفظ کنیم.
وی با تاکید بر کاهش گازهای گلخانه ای گفت: کاهش ردپای کربن باید برای همه بنگاه های صنعتی، تجاری، خدمات و حمل ونقل به عنوان یک هدف گذاری مورد توجه قرار گیرد؛ در این زمینه می توانیم با اتاق بازرگانی همکاری داشته باشیم.
ابتکار با بیان اینکه مذاکراتی با تشکل ها و اتاق های استانی در بخش محیط زیست انجام شده است، گفت: نه تنها احساس می کنیم ارتباط با تشکل ها و اتاق ضروری است بلکه معتقدیم آنها پشتوانه ای برای توسعه پایدارند و بدون برقراری یک گفت وگو با بخش خصوصی دستیابی به اهداف امکان پذیر نیست.
معاون رئیس جمهوری گفت: اکنون همه متوجه زنگ خطری شده ایم که در بخش زیست محیطی وجود دارد؛ دنیا موضوع محیط زیست را جدی تلقی کرده است و حیات آینده را منوط به تغییر روند کنونی می داند.
وی با یادآوری مذاکرات بین المللی ایران در بخش محیط زیست گفت: با توجه به شرایط بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خودرو و خدمات، سناریوهایی برای سال های 2030 و 2050 دیده شده است؛ با توجه به این سناریوها، هدف گذاری کاهش چهار درصدی گازهای گلخانه ای را به طور غیرمشروط پذیرفته ایم.
ابتکار افزود: همچنین مقرر شده است که مشروط به رفع تحریم ها و ایجاد مبادلات تجاری و بهره مندی ایران از تکنولوژی های روز، ایران هشت درصد دیگر از انتشار گازهای گلخانه ای کاهش دهد.
وی گفت: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به مفهوم ایجاد رکود در فعالیت اقتصادی نیست بلکه قرار است این کاهش از محل اصلاح الگوی مصرف محقق شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا