کویت میادین نفتی پاکستان را توسعه می‌دهد

کویت میادین نفتی پاکستان را توسعه می‌دهد

شرکت نفت دولتی کویت اعلام کرد که بازوی بین المللی این شرکت یادداشت تفاهمی را برای توسعه میادین نفتی پاکستان امضا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شرکت نفت کویت در بیانیه ای اعلام کرد: این یادداشت تفاهم در جریان سفر شاهد خان عباسی وزیر نفت پاکستان به کویت به امضای شرکت اکتشافات نفت خارجی کویت و طرف پاکستانی رسیده است.

شرکت پاکستانی نفت ماری از کشف میادین جدید نفت خام، میعانات و گاز در منطقه میانوالی واقع در ایالت پنجاب این کشور خبر داده است.

بنا بر ارزیابی های اولیه شرکت نفت ماری پاکستان ، این میدان روزانه سه میلیون و 300 هزار فوت مکعب گاز و روزانه بیش از 160 بشکه نفت خام تولید خواهد داشت.

کشف میادین جدید نفت و گاز در شهر میانوالی پاکستان دومین موفقیت بزرگ شرکت پاکستانی ماری پس از کشف اولین میدان بزرگ نفتی این کشور در سال 2011 محسوب می‌شود.

پاکستان همواره با بحران انرژی در کشور روبرو بوده که با فرارسیدن زمستان نگرانی ها درباره این مساله افزایش پیدا می کند. پاکستان همچنین با عقد قراردادهای گازی با برخی از کشورها از جمله ایران به دنبال پیداکردن راه حلی برای جبران کمبود انرژی در این کشور است.

ایالت سند در جنوب و بلوچستان در جنوب غرب پاکستان از عمده مناطقی است که وزارت نفت و شرکت های نفتی این کشور زمین های این منطقه را برای استخراج مواد معدنی ازجمله منابع گازی در اختیار گرفته و در این ایالات فعالیت دارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا