رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد

نتایج آزمون بنزین محرمانه نیست/ اعلام نتایج در فروردین‌

نتایج آزمون بنزین محرمانه نیست/ اعلام نتایج در فروردین‌

در حالی که گفته می‌شد گزارش وضعیت کیفی بنزین در ایران محرمانه است، رییس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که این گزارش هیچ‌گاه محرمانه نیست و نخواهد بود و نتایج آن در فروردین سال آینده اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری پایان سال سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: نمونه‌هایی از بنزین هشت کلان‌شهر تهران، تبریز، مشهد، اراک، البرز، اهواز، شیراز و اصفهان گرفته شده که این نمونه‌ها مربوط به دی‌ و بهمن‌ امسال است و در آزمایشگاه هرمزگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری خوشبختانه آزمایشگاه بندرعباس افتتاح شد که بیش از 100 نمونه گرفته شده از بنزین‌های توزیعی در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و هدف ما از بررسی‌ها مقایسه‌ وضعیت با سال گذشته است.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد، فقط برنامه‌ریزی اعلام شده این سازمان به دولت درباره‌ این‌که نمونه‌برداری‌ها با چه وضعیتی و در چه شهرهایی انجام شود اعلام عمومی نشد و نتایج آزمون خود بنزین قطعا اعلام می‌شود.

پیروزبخت با بیان این‌که واردات بنزین نیز تابع استاندارد ملی ماست و به خوبی کنترل می‌شود، اظهار کرد: بنزین‌های وارداتی علاوه بر آزمایشگاه بندرعباس در خوزستان نیز مورد آزمون قرار می‌گیرند، تصریح کرد: کنترل نتایج نشان می‌دهد که در واردات مشکلی وجود ندارد تنها در محموله‌های سال 1394، سه - چهار محموله دچار مشکل بود که از شمال کشور و کشورهای CIS به ایران آمده بود که با تفاهمی با وزارت نفت به‌طور کلی واردات بنزین از شمال کشور را متوقف کردیم.

وی اظهار کرد: سه - چهار محموله نیز که از خوزستان و نواحی جنوبی به کشور وارد شده بود با استاندارد ملی ما مطابقت نداشت و آنها را گزارش کردیم.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که البته مشکل حادی در این بنزین‌ها وجود نداشت که موجب آلودگی کشور شود، گفت: به هرحال ما بنا به وظیفه خود کوچک‌ترین مغایرت را اعلام می‌کنیم که این محموله‌ها نیز به دلیل عدم انطباق متوقف و به گفته گمرک مرجوع شده است.

پیروزبخت همچنین با اشاره به افزایش استانداردهای اجباری مربوط به خودرو از سال آینده اظهار کرد: استاندار‌د‌های ملی جدید خودرو احتمالا از سال آینده الزامی می‌شود که با توجه به آغاز فرآیند تجدید‌نظر در استاندارد‌های خودرو قرار است تعداد قطعاتی که در خودرو مشمول استاندارد اجباری می‌شود از 51 مورد به 82 مورد افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که این موضوع در سال 1395 مصوب می‌شود، گفت: استاندارد‌های جدید به بخش‌های عملکردی، کیفیت و ایمنی مربوط است که باید در شورای ملی استاندارد به تصویب برسد.

آخرین خبرها از پروژه‌های مشترک تولید خودرو در ایران با شرکت‌های خارجی

رییس سازمان ملی استاندارد درباره‌ پروژه‌های مشترک تولید خودرو در ایران با شرکت‌های خارجی از جمله پژو نیز ادامه داد: در صحبت‌های اولیه تفاهم بین ایران خودرو و پژو حضور نداشتیم، اما خوشبختانه پس از سفر به فرانسه و بستر قرار‌داد بلافاصله هماهنگی‌ها با ما آغاز شد و با توجه به این‌که استاندارد‌ها و مقررات ملی استاندارد ایران باید رعایت شود، قرار شد که این استاندارد‌ها به اطلاع شرکت پژو برسد تا از ابتدا تمامی آنها رعایت شود.

پیروزبخت افزود: براین اساس قرار است کارگروهی بین سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروساز ایرانی و شرکت خارجی تشکیل شود و به بررسی استاندارد‌های ملی ایران برای تولید این خودروها بپردازد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا