گزارش روز؛

صف های خرید گروه بانکی

صف های خرید گروه بانکی

در گروه بانکی نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند، به طوریکه نمادهای وانصار، وپارس، وپست، وتجارت، ونوین، وخاور وسمایه با صف خرید مواجه شدند. بیشترین حجم معاملات گروه نیز در اختیار بانک صادرات با دادوستد پر حجم 262 میلیون سهمی است.

 

 

با وجود آغاز نیمه دوم اسفندماه فشار عرضه در روزهای پایانی سال به طور محسوسی قابل رویت میباشدو برخی سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی معمولا در دو سه هفته پایانی سال اقدام به عرضه سهام و شناسایی سود و تامین نقدینگی برای نیازهای خود می کنند که این امر صف های میلیونی ساعات ابتدایی امروز بازار را به تعادل کشاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین، وزیر نفت به اجرایی شدن قرارداد توتال در اواخر بهمن ماه جاری و نهایی شدن قرارداد فروش نفت به شرکت انی ایتالیا در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: فروش نفت خام ایران به اروپا تاکنون به بیش از ٣٠٠ هزار بشکه رسیده است.

گروه محصولات شیمیایی، روز نسبتا پر عرضه ای را شاهد بود نمادهای شلعاب ،شپاکسا، شسینا، پاکشو، شکف و شکربن با افزایش قیمت و نماد های کازرو، شخارک ،شدوص ،شفارس ،شفارا، شتولی مارون،فارس و کرمانشاه بیشترین کاهش قیمت را به ثیت رساندند.

درگروه انبوه سازی معاملاتی نسبتا پرحجم و متعادلی داشتند به طوری که نمادهای وثخوز، کرمان، ثباغ، ثامان و ثعمرا با بیشترین افزایش قیمت و صف خرید به کار خود پایان دادند و نمادهای ثنظام، ثقزوی، وتوس، وآذر، ثنوسا و ثغرب با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

 

در گروه بانکی نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند، به طوریکه نمادهای وانصار، وپارس، وپست، وتجارت، ونوین، وخاور وسمایه با صف خرید مواجه شدند. بیشترین حجم معاملات گروه نیز در اختیار بانک صادرات با دادوستد پر حجم 262 میلیون سهمی است.

درگروه استخراج کانه های فلزی نماد ومعادن که طی دو روز گذشته با افزایش تقاضا و صف خرید همراه بود متعادل شد و حتی به درصد های منفی نیز رسید. در دو نماد سنگ آهنی، کگل در محدوده ی صفر تابلو و کم حجم ظاهر شد و کچاد نیز پس از تقریبا 3 میلیون معامله کار خود را در درصدهای منفی کامل به پایان رساند. از تحرکات دیگر این گروه می توان به صف خرید نمادهای باما و کبافق اشاره کرد. بیشترین ارزش معاملات مربوط به توسعه معادن و فلزات، باما و تکنار بود.

در گروه محصولات غذایی به جز نمادهای غگل،غشهد، غشصفا، غپینو ، وبشهر و غبهنوش ، سایر نمادهای گروه اکثرا منفی دادوستد شدند. 

گروه فلزات اساسی طی چند روز اخیر در پی افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی و سنگ آهن با افزایش تقاضا مواجه بودند امروز با فشار عرضه روبه رو گردید و بجزء نمادهای فرآور و فخوز کلیه نمادهای این گروه با کاهش قیمت مواجه شد.

در گروه سرمایه گذاریها شاهد معاملات نسبتا مثبت در اکثر نمادهای این گروه بودیم، تا جایی که نمادهای وبیمه، واتی با صف خرید مواجه شدند. سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ پس از جابجایی نزدیک به 14 میلیون سهم ، در قیمت ۱۸۱ تومان با فشار عرضه به تعادل رسید .

در گروه خودرو در ابتدای معاملات، نمادهای خودرو و خاور همچنان با صف های خرید محکمی همراه بودند و به تبع آن باقی نمادها نیز مثبت معامله میشدند. با عرضه شدن صفهای خرید در این دو نماد فشار فروش در گروه خودرویی افزایش یافت و بسیاری از نمادهای خودرو و قطعه ساز با افزایش عرضه همراه شدند. در این بین ایران خودرو دیزل پس از چندین بار عرضه صف خرید دوباره به سقف قیمتی رسید و در کل شاهد حجم 256 میلیون سهمی در این نماد بودیم.

نماد خودرو نیز کار خود را به صورت متعادل و مثبت به پایان رساند. نماد معاملاتی پارس‌ خودرو که روز گذشته با رشد ۴۰ درصدی بازگشایی شد ، معاملات امروز خود را بدون صف خرید و در حاشیه ۱ درصد مثبت آغاز کرده است و در پایان با فشار شدید فروش همراه شد. بر خلاف انتظارات و پیش‌بینی‌های مکرر، در این روز نیز نمادهای گروه سایپا بازگشایی نشد و باید دید با توجه به تاریخ مجمع فوق العاده این نماد در، شاهد بازگشایی خواهیم بود و یا اتفاقات تازه ای در راه است.

گروه فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای که طی روز های گذشته در پی افزایش جهانی قیمت نفت معاملات مثبت و پرتقاضایی را داشت امروز با فشار عرضه در اکثر نمادها مواجه گردید به طوری که تنها نمادهای مثبت این گروه شزنگ ،شبریزو شسپا بودند و نمادهای شپاس ،شبهرن،شراز ، شتران ،شبندر وشاوان بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۶۵ واحد رشد در رقم ۷۸۱۵۸ واحدی جای گرفت . بیش از ۴۰% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۲۳۲۷ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۵۷۴ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۶ واحد کاهش در رقم ۸۲۰ واحدی متوقف شد. بیش از ۳۲% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۲۵۸ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۶۶.۵ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی وبملت ، وبصادر ، خودرو ، وتجارت ، وپارس رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی فارس و فملی با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند .

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات ، بانکها و موسسات اعتباری و ساخت محصولات فلزی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا