دکتر فطانت:

نقطه عطفى در تامین مالى شرکت هاى متوسط و کوچک از طریق بازار سرمایه

نقطه عطفى در تامین مالى شرکت هاى متوسط و کوچک از طریق بازار سرمایه

امضاى این تفاهم نامه نقطه عطفى در بازار سرمایه باشد و فرصت مناسبى براى تامین مالى شرکت هاى متوسط و کوچک از طریق این بازار فراهم کند.

 

 

امروز طى مراسمى تفاهم نامه همکارى میان فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتى ایران به امضا رسید. در این مراسم دکتر محمد فطانت ریس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، امیر هامونى مدیرعامل فرابورس ایران، على یزدانى رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک هاى صنعتى ایران و تعداد دیگرى از مدیران ضمن تشریح این تفاهم نامه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، پیش از امضاى تفاهم نامه فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دکتر محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به اهمیت امضاى این تفاهم نامه ابراز امیدوارى کرد: امضاى این تفاهم نامه نقطه عطفى در بازار سرمایه باشد و فرصت مناسبى براى تامین مالى شرکت هاى متوسط و کوچک از طریق این بازار فراهم کند.

 

وی ادامه داد: ظرف مدت کوتاه و با همکارى و تلاش شرکت فرابورس، مقدمات حضور بنگاه های کوچک و متوسط در بورس کشور فراهم شده است.

 

تامین مالى بنگاه هاى اقتصادى کوچک از طریق پذیرش در فرا بورس

 

امیر هامونى مدیر عامل شرکت فرابورس ایران هم ضمن تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالى شرکت های کوچک و متوسط از طریق فرابورس بیان داشت: ضمن آسیب شناسى امکان ورود شرکت هاى تجارى و اقتصاى به بورس کشور، موضوع تامین مالى شرکت های متوسط و کوچک مورد شناسایى قرار گرفت.

وی ادامه داد: درخواست ورود به فعالیت های بورس کشور از سوی ٥٠٠ شرکت اعلام وصول شده بود که به دلیل حجم کوچک، شرایط حضور آنها در بازار سرمایه فراهم نبود. با امضاى این تفاهم نامه و با تلاش به عمل آمده تابلوى مستقلى براى فعالیت این شرکت ها پیش بینى شد که پس از امضاى این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

وى خاطرنشان کرد: تجربه بین المللى نشان می دهد این شکل از بازار توانسته در اقتصاد نقش مهمى ایفا کند.

 

حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار

 

همچنین على یزدانى معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن قدردانی از هیات مدیره سازمان بورس و مدیرعامل فرابورس عنوان کرد: یکى از مولفه هاى اقتصاد مقاومتى که  رهبر انقلاب هم بر آن تاکید داشتند بحث حمایت از صنایع کوچک بود.

وی افزود:هم اکنون حدود ٥٠٠ شهرک صنعتی و ٣٨٥ ناحیه صنعتی داریم که حمایت از این مجموعه در دستور کار و رسالت ماست.

معاون وزیر صنایع بیان داشت: با امضاى این تفاهم نامه میتوان در همه مناطق کشور از جمله نواحی کمتر توسعه یافته اشتغال ایجاد کرد.

به گفته یزدانى در حال حاضر بیش از ٨٧٠٠٠ واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند که حدود ٩٠ درصد آن بنگاه های کوچک و متوسط است.

وى در پایان تصریح کرد: در ارز یابى صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل ایجاد این بازار و توجه به شرکت های کوچک و متوسط، تامین مالى این شرکت ها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا