رشد 65 واحدی شاخص بورس

رشد 65 واحدی شاخص بورس
معاملات بازار سهام امروز در حالی آغاز شد که شاخص کل متاثر از رونق معاملات گروه خودرو و بانک صعود پرقدرتی را کلید زد، اما در ادامه معاملات با عرضه صف‌های خرید برخی نمادهای گروه خودرو، روند نزولی را در پیش گرفت تا سرانجام در انتهای بازار به رشد 65 واحدی رضایت دهد.

با افزایش 65 واحدی شاخص کل معادل 0.08 درصد، نماگر بازار در ارتفاع 78 هزار و 158 واحدی توقف کرد. حجم و ارزش معاملات نیز امروز با افزایش نسبی نسبت به دیروز به دادوستد 2.3 میلیارد اوراق بهادار به ارزش 606 میلیارد تومان ختم شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، طی چند روز اخیر معاملات بازار سهام با اقبال بیش از پیش سهامداران به گروه‌های بانک، خودرو و پالایشی‌ها روبه‌رو شده است. تشکیل صف‌های خرید در نمادهای گروه خودرو و افزایش قابل ملاحظه معاملات گروه بانکی، مهمترین مشخصه دادوستد بورس تهران در این چند روز به شمار می‌رود که روز جاری با عرضه حقوقی‌ها در برخی نمادهایی خودرویی شاهد تغییر جریان بازار بودیم.


گروه بانک امروز با بیشترین رشد شاخص نسبت به دیگر گروه‌های سبز بازار سهام روبه‌رو شد و رشد 3.8 درصدی را تجربه کرد. تمامی نمادهای این گروه امروز با رشد قیمتی روبه‌رو شدند و در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفتند. به گفته یکی از کارشناسان بازار سهام برخی سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی معمولا" در دو سه هفته پایانی سال اقدام به عرضه سهام و شناسایی سود و تامین نقدینگی برای نیازهای خود می کنند.

به همین دلیل فشار عرضه ها بیشتر می شود. اما بعد از فروکش کردن این موج و فشار فروش، بخش دیگری از فعالان عمدتا حرفه ای با هدف سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت، دست به خرید سهام گروه های مختلف در چند روز کاری پایانی سال از جمله گروه بانک می‌زنند. روز جاری در این گروه نماد "وبصادر" بیشترین حجم معاملات را تجربه کرد. بالاترین ارزش معاملات نیز در اختیار نماد "خودرو" قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت صنعتي محورسازان‌ايران‌خودرو به منظور بررسي بيشتر اطلاعات و حق تقدم شركت محورسازان‌ايران‌خودرو با توجه به توقف نماد اصلي متوقف شدند. همچنین نماد معاملاتي شركت ليزينگ صنعت و معدن پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر تقسيم سود نقدي و نماد معاملاتي شركت هاي پتروشيمي خارك با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1395/12/30 و پتروشيمي فجر پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره بازگشایی شدند.

فرابورس ایران نیز معاملات امروز را با کاهش 6.2 واحدی و توقف آیفکس در ارتفاع 820 واحدی به پایان برد. با معامله 457 میلیون اوراق بهادار در فرابورس نیز ارزش معاملات آن به 241 میلیارد تومان رسید. 


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا